۲۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۵:۰۷
کد خبر: 83245291
T T
۰ نفر
هواشناسي سمنان درباره خسارت بارش هاي شديد هشدار داد

سمنان- ايرنا- مديركل هواشناسي استان سمنان گفت: بارش باران، احتمال تگرگ و آبگرفتگي معابر در 72 ساعت آينده ممكن است در استان با خسارت هايي همراه باشد.

غلامرضا حسني غربا روز شنبه در گفت و گو با ايرنا، افزود: بر اساس تحليل آخرين الگوهاي پيش يابي، با ورود سامانه بارشي فعال به استان از بعد از ظهر يكشنبه تا چهارشنبه، به تدريج افزايش ابر و در استان بارش باران، رگبار و رعد و برق، دربرخي نقاط بارش تگرگ و در برخي ساعات وزش باد شديد و تندباد پيش بيني مي شود.
وي بيان كرد: در نواحي سردسير و كوهستاني بارش برف، كولاك و مه آلودگي پيش بيني مي شود و دماي هواي استان سمنان در اين مدت بين سه تا پنج درجه كاهش نسبي دارد.
حسني غربا توصيه كرد: با توجه به پيش بيني آبگرفتگي معابر و احتمال جاري شدن رواناب و امكان سيلابي شدن مسيل ها و رودخانه هاي فصلي و تگرگ و وزش باد شديد و احتمال اختلال در تردد محورهاي شمالي تمهيدات لازم صورت گيرد.
حسني غربا ادامه داد: در 24 ساعت گذشته، مجن با صفر درجه سانتيگراد سردترين و احمدآباد با 21 درجه سانتيگراد گرم ترين نقاط استان سمنان بود.
وي خاطرنشان كرد: كمينه دماي هواي شهر سمنان در اين مدت، چهار و بيشينه دما 17 درجه سانتيگراد بود.
حسني غربا اظهارداشت: بيشترين ميزان بارش باران در استان در 24 ساعت گذشته مربوط به نگارمن با 12.8 ميليمتر و بيشترين ميزان بارش برف در اين مدت، مربوط به تاش با هشت سانتيمتر بود.
مديركل هواشناسي استان سمنان يادآور شد: بيشترين سرعت وزش باد در استان در 24 ساعت گذشته، مربوط به احمدآباد با 72 كيلومتر بر ساعت ثبت شد.
به گزارش ايرنا، سامانه هواگوي 134 آماده ارائه اطلاعات هواشناسي و پيش بيني هاي جوي استان سمنان در تمام اوقات شبانه روز است، اداره كل هواشناسي استان سمنان داراي 9 ايستگاه سينوپتيك، 15 ايستگاه اقليم شناسي و 50 ايستگاه باران سنجي در نقاط مختلف است.
9891/6103

سرخط اخبار استان‌ها