۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 83243103
T T
۰ نفر

براي نخستين بار در جنوب كرمان گياه كاسني كشت شد

۲۳ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۲۰
کد خبر: 83243103
براي نخستين بار در جنوب كرمان گياه كاسني كشت شد

جيرفت - ايرنا - مدير جهادكشاورزي شهرستان عنبرآباد گفت: براي نخستين بار در منطقه جنوب كرمان گياه دارويي كاسني در اين شهرستان كشت شد.

محسن طاهري روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين گياه نسبت به شوري، داراي مقاومت بالايي بوده و بهترين عملكرد براي توليد بذر در شرايط شور بودن خاك را دارد كه با توجه به نياز آبي پايين مي تواند جايگزين مناسبي در زمينه تغيير الگوي كشت و جلوگيري از كشت بي رويه محصولات آب بر باشد.
وي ادامه داد: با توجه به اينكه هزينه كاشت اين گياه پايين بوده و از بازار مصرف مناسبي هم برخوردار است لذا كاشت اين گياه، سود آور و داراي توجيه اقتصادي خواهد بود.
مدير جهادكشاورزي عنبرآباد اظهار داشت: كشاورزان مي توانند اراضي درجه 2 خود را به كشت اين گياه اختصاص دهند.
وي تصريح كرد: كشت گياه دارويي كاسني براي نخستين بار و به صورت آزمايشي در سطح 13 هكتار از اراضي شهرستان عنبرآباد كشت شد تا با كشت اين گياه و كسب تجربه، اين تجريبات را به ساير شهرستان هاي جنوبي كرمان تعميم داد.
طاهري با بيان اينكه گياه دارويي كاسني، گياهي با گل‌هاي آبي است، گفت: اين گياه بيشتر در فصل بهار رشد مي‌كند و برگ تازه كاسني حاوي ويتامين ث فراوان بوده از اين رو مصرف اين گياه التهابات لثه را كه ناشي از كمبود اين ويتامين است، بهبود مي‌بخشد.
وي ادامه داد: شربت تهيه شده از جوشانده ريشه كاسني براي سرفه هاي خشك و مقاوم با خلط غليظ توصيه مي‌شود.
مركز شهرستان عنبرآباد در فاصله 260 كيلومتري جنوب كرمان واقع است.
7450/7429/ 5054

سرخط اخبار استان‌ها