۲۱ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۲۰
کد خبر: 83241259
T T
۰ نفر
ترويج فرهنگ ايثار در گرو آشنايي نسل امروز با آرمان شهدا است

زنجان - ايرنا - استاندار زنجان در پيامي بمناسبت 22 اسفند، روز برگزداشت شهدا تاكيد كرد: آشنا ساختن نوجوانان و جوانان امروز كشور با سبك زندگي و آرمان‌هاي شهدا يكي از راههاي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت است كه بايد از سوي مسئولان و متوليان امر مورد توجه جدي قرار گيرد.

به گزارش ايرنا فتح الله حقيقي در اين پيام كه روز سه شنبه در اختيار ايرنا زنجان قرار گرفت آورده است:
'بسم رب الشهدا والصديقين''
'امروز فضيلت زنده نگه داشتن ياد شهدا كمتر از شهادت نيست ' مقام معظم رهبري
براستي كه شهيدان، آزادانديشان و دليراني هستند كه از جان شيرين خويش، آگاهانه در راستاي اعتلاي ارزش هاي اسلام و ميهن گذشتند و با تأسي از پيام سرور شهيدان عالم در عاشورا به مبارزه با ظلم و استبداد، حمايت از مظلومان و دفاع از خاك وطن برخواسته و پيوندي عاشقانه با معبود بستند و نام و يادشان هرگز از يادها نخواهد رفت.
ترويج فرهنگ ايثار و شهادت و رساندن اين ميراث گرانبها به نسل‌هاي آينده و جوانان كشور رسالت امروز همه ماست كه بايد در حفاظت و انتقال پيام خون سرخ شهيدان به انديشه‌هاي جوان و پوياي كشور كوشا باشيم.
آشنا ساختن نوجوانان و جوانان امروز كشور با سبك زندگي و آرمان‌هاي شهدا يكي از راههاي انتقال فرهنگ ايثار و شهادت است كه بايد از سوي مسئولين و متوليان امر مورد توجه جدي قرار گيرد.
اينجانب 22 اسفند ماه روز بزرگداشت شهدا و سالروز تاسيس بنياد شهيد به فرمان امام خميني(ره) آن بزرگ‌مرد تاريخ‌ساز را گرامي ميدارم و علو درجات شهداي عزيز اسلام و بويژه شهيدان انقلاب و هشت سال دفاع مقدس ايران را از خداوند منان مسألت دارم.
اميد است همه مردم و مسئولين در اين سرزمين مقدس، با حفظ انسجام و وحدت در سايه پيروي از منويات مقام معظم رهبري، ادامه دهنده واقعي آرمان‌هاي والاي امام راحل و شهيدان باشند.
به گزارش ايرنا 22 اسفندسالروز تاسيس بنياد شهيد و امور ايثارگران، روز بزرگداشت مقام شهدا نام گذاري شده است.
استان زنجان سه هزار شهيد و هفت هزار جانباز تقديم انقلاب اسلامي كرده است.
3088/8068

سرخط اخبار استان‌ها