۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۵۴
کد خبر: 83238520
T T
۰ نفر
569 معتاد حاد و پُرخطر شيراز به مراكز درماني منتقل شدند

شيراز- ايرنا- دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: از آغاز اجراي طرح ساماندهي معتادان متجاهر در شيراز (15 اسفند) تاكنون، 569 نفر معتاد حاد و پُر خطر و كارتن خواب شناسايي و به مراكز درمان اعتياد منتقل شدند.

به گزارش ايرنا، محمدرضا ابراهيمي يكشنبه در جريان بازديد از روند اجراي اين طرح كه در آستانه نوروز در شيراز در حال اجرا است افزود: از مجموع معتاداني كه طي پنج روز گذشته جمع آوري و به مراكز درماني منتقل شده اند، 27 نفرشان زن بوده اند.
وي ادامه داد: طرح نوروزي ساماندهي معتادان متجاهر هم اينك در محله‌ هاي سنگ سياه، بيات، سهل آباد، ده پياله، كوزه گري و شهرك سعدي با حضور پليس در حال اجرا است.
او اظهار داشت: با جمع آوري و ساماندهي معتادان كارتن خواب و متجاهر، شاهد كاهش ميزان جرائم خُرد از جمله سرقت ها خواهيم بود.
ابراهيمي بيان كرد: معتادان متجاهر به مدت سه ماه در مركز نگهداري، درمان و كاهش آسيب معتادان ماده 16 قانون و همچنين مراكز اقامتي ميان مدت درمان اعتياد كه در قالب تبصره 2 ذيل ماده 16 قانون مبارزه با مواد مخدر پيش بيني شده اند، به شكل كاملا رايگان نگهداري و درمان مي شوند.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر فارس افزود: از آنجا كه در مبارزه با مواد مخدر و ساماندهي معتادان متجاهر، اولويت با مكان هايي است كه اين افراد حضور بيشتري دارند، لذا از شهروندان درخواست مي كنيم كه ما را در جمع آوري و ساماندهي اين افراد ياري كنند.
ابراهيمي اضافه كرد: اعتياد در راس بسياري از آسيب ها و معضلات اجتماعي قرار دارد كه حل آن نيازمند يك عزم و اراده ملي و كمك همگاني است.
وي گفت: اولويت راهبردي ستاد مبارزه با مواد مخدر، پيشگيري است و در اين جهت همه نهادها و مجموعه ها بايد فعاليت داشته باشند.
او ادامه داد: اولويت كوتاه‌ مدت ستاد مبارزه با مواد مخدر نيز ساماندهي معتادان متجاهر است چرا كه حضور آنها در خيابان هاي شهر احساس امنيت و آرامش را در جامعه از بين مي برد.
ابرهيمي افزود: نهاد‌هاي مقابله اي هم بايد بكوشند و مانع ورود و توزيع مواد مخدر در استان شوند و ساير مجموعه ها نيز اقدامات پيش گيرانه خود را گسترش دهند.
6122 /1876

سرخط اخبار استان‌ها