۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۱۳
کد خبر: 83237883
T T
۰ نفر
اختتاميه دومين كنگره ملي شعر عاشورايي در كنگاور برگزار شد

كرمانشاه- ايرنا- اختتاميه دومين كنگره ملي شعر عاشورايي با عنوان «ني واژه‌ها» روز يكشنبه با حضور شاعران برجسته كشوري در شهرستان كنگاور برگزار ‌شد.

رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي كنگاور در حاشيه اين مراسم در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، با اشاره به فراخوان دومين كنگره ملي شعر عاشورايي با عنوان ني واژه‌ها اظهار داشت: مهلت ارسال آثار به اين كنگره پايان آبان 97 بود.
سياوش نظري با بيان اينكه كنگره‌هاي ملي متعددي در زمينه شعر عاشورايي در كشور برگزار شده و مي‌شود، گفت: اين كنگره، دومين كنگره ملي شعر عاشورايي در كرمانشاه است كه با نام ني واژه‌ها نامگذاري شده است.
وي به ظرفيت‌هاي بسيار كرمانشاه در حوزه شعر اشاره و بيان كرد: كرمانشاه را به لحاظ توانايي شاعران آن شيراز دوم مي‌نامند و اين پتانسيل بالا يكي از دلايل برگزاري اين كنگره در كرمانشاه است.
نظري از ارسال بيش از 185 اثر از سراسر كشور به دبيرخانه اين كنگره خبر داد و اظهار كرد: تلاش داريم دبيرخانه دائمي كنگره را در شهرستان كنگاور راه‌اندازي كنيم تا در سال‌هاي آتي برگزاري اين كنگره در استان استمرار يابد.
وي در ادامه با اشاره به برگزاري اين جشنواره در سه بخش اصلي، ويژه و كردي گفت: محورهاي بخش اصلي كنگره شامل صفات و فضائل امام حسين(ع)، در باب قيام كربلا، طفلان حضرت زينب (س)، طفلان حضرت مسلم (ع)، ياران امام حسين(ع) و شهداي دشت كربلا و ساير مفاهيم مرتبط با قيام كربلا (به زبان فارسي و كردي) است.
نظري افزود: همچنين در بخش ويژه آثاري با موضوع «ايثار و شهادت» با تاكيد بر شهداي مدافع حرم (به زبان فارسي و كردي) ارسال شد كه در هر بخش سه نفر برگزيده و 2 نفر شايسته تقديرانتخاب و مورد تجليل قرار گرفتند.
نفرات برتر بخش اصلي به ترتيب سيد محمد مهدي شفيعي نفر اول، علي صديقي نفر دوم، حميد چشم آور نفر سوم شدند و همچنين خانم فاطمه ناظري و خدابخش صفادل نيز شايسته تقدير دراين بخش شدند.
همچنين در بخش ويژه با موضوع شهداي مدافع حرم محسن كاوياني نفر اول، داديار حامدي نفر دوم، علي اصغر شيري نفر سوم و حسين خزايي و مهدي قاسمي نيز شايسته تقدير شدند.
در بخش كردي نيز يزدان بابايي نفر اول، رضا نظري فرد نفر دوم و رضا جمشدي نيز نفر سوم در اين بخش شدند.
در اين مراسم از چهار شاعر برجسته كنگاوري نيز با اهداي لوح و هديه تقدير شد.
شهرستان كنگاور با جمعيتي افزون بر 76 هزار نفر در 94 كيلومتري شرق كرمانشاه واقع شده و دروازه ورودي اين استان غربي است.
8066/7447

سرخط اخبار استان‌ها