۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83233347
T T
۰ نفر

مردم خراسان شمالي مصرف آب را مديريت كنند

۱۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۲۷
کد خبر: 83233347
مردم خراسان شمالي مصرف آب را مديريت كنند

بجنورد- ايرنا- معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي گفت: با توجه به افزايش چشمگير مصرف آب در روزهاي پاياني سال، براي جلوگيري از مشكلات كمبود تامين اين محصول از مشتركان انتظار مي رود مصرف خود را مديريت كنند.

رضا عطايي روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: مصرف مشتركان آب در روزهاي پاياني سال و بويژه ساعات نزديك به سال تحويل به شدت افزايش مي يابد و بعضا شاهد قطع و يا افت فشار آب در مناطق مختلف شهري هستيم.
وي با بيان اينكه ميزان مصرف آب در هفته پاياني سال نسبت به روزهاي نرمال دو برابر مي شود افزود: در روزهاي نرمال سال، 700 ليتر بر ثانيه آب توسط مشتركان بجنورد مصرف مي شود كه اين رقم روزهاي پيك مصرف به هزار و 400 ليتر بر ثانيه مي رسد.
معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي با اشاره به اينكه بيشترين بار مصرف آب در روز 29 اسفند ماه است خاطرنشان كرد: افزايش ميزان مصرف، بعضا سبب خالي شدن مخازن شده و آب قطع مي شود.
وي افزود: البته براي كاهش مشكلات و نگراني ها در تامين آب، پيش بني ها و تدابير لام در شهرهاي مختلف انديشه شده و تلاش داريم تا مشكلات كمتر شود.
معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي تصريح كرد: تاسيسات، مخازن و ساير تجهيزات مورد بررسي قرار گرفته و ايرادها و نواقص شناسايي شده، رفع شده است.
وي گفت: اين شركت با استفاده از ظرفيت تمام مخازن ذخيره آب، تلاش دارد تا در زمان پيك مصرف، مشكلي در تامين آب وجود نداشته باشد اما از مشتركان انتظار مي رود مصرف را مديريت كرده و با اين شركت همراهي داشته باشند.
وي با بيان اينكه مردم نقش تعيين كننده و موثر در كاهش مشكلات در تامين آب دارند افزود: مصرف زياد توسط مشتركان در نقاط پايين دست سبب مي شود تا مشتركان در بالادست و نقاط مرتفع دچار كاهش افت فشار آب شوند.
عطايي گفت: مردم نظافت و شست و شوي را به ساعات نزديك به تحويل سال موكول نكنند، بر اساس فرهنگ حاكم بر جامعه، مردم ما حمام، نظافت و شست و شوي لباس ها را به ساعت نزديك سال تحويل موكول مي كنند و از اين رو با افزايش مصرف آب، شاهد قطع آب هستيم.
وي گفت: از مردم انتظار مي رود در اين روزها از مصارف غير ضرور به جد خوداري كرده و شست و شوي فرش و خودرو را به قالي شويي ها و كارواش ها بسپارند.
معاون بهره برداري شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي خاطرنشان كرد: قالي شويي ها و كارواش ها آب كمتري مصرف مي كنند.
شركت آب و فاضلاب خراسان شمالي 200 هزار مشترك آب دارد.
7185/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها