۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۱:۴۴
کد خبر: 83223126
T T
۰ نفر
رهبر معظم انقلاب به خوبي اهميت معنويت در استقامت را ديدند

سنندج - ايرنا - رئيس مركز بزرگ اسلامي شهرستان سنندج گفت: رهبري به خوبي اين نقطه قوت كه معنويت و اخلاق مهمترين وسيله استقامت و ايستادگي كشور در مقابل دشمنان است را ديده و بر تقويت آن در بيانيه راهبردي گام دوم انقلاب بر آن تاكيد كرده اند.

ماموستا اقبال بهمني روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: دشمنان براي از بين بردن دين اسلام و جامعه اسلامي برنامه ريزي كرده و يكي از ابزار آنها كمرنگ كردن معنويات و اخلاق در جامعه است.
رئيس مركز بزرگ اسلامي شهرستان سنندج با بيان اينكه حكومت در برابر رشد اخلاق و معنويت وظايفي دارد، اضافه كرد: دولت و حاكميت بايد قدم هايي بردارد و بسترهاي به وجود آمدن اخلاقيات و گسترش آن در جامعه را فراهم كند.
وي افزود: مسئولان و مديران هم نبايد در مسئوليت خود لغزشي داشته باشند چرا كه در معرض ديد مردم هستند و رفتار خلاف دين و قانون اگر از آنها سر بزند موجب كاهش معنويت در جامعه مي شود.
ماموستا بهمني يادآور شد: تلاش غرب بر اين است كه سبك زندگي غربي را در جامعه اسلامي ترويج دهد و ما بايد آگاه باشيم كه بر سبك زندگي اسلامي خود تاكيد كنيم.
وي گفت: سبك زندگي بزرگان ديني، ائمه اطهار (ص) و خلفاي راشدين متكي بر وحدانيت و انسانيت بوده و راه درست بشر نيز ادامه همين مسير است.
ماموستا بهمني افزود: شيوه زندگي ما بايد بر مبناي دستورات قرآن و سنت رسول اكرم (ص) باشد و همواره هوشمندانه رفتار كنيم و در زمينه الگوي رفتاري و سبك زندگي چشم به غرب نداشته باشيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اظهار داشت: در اين 40 سال عمر با بر كت انقلاب استقامت كرده و بسياري از توطئه ها را خنثي كرده ايم اما رهبر معظم انقلاب در اين بيانيه گفته اند تمام ظرفيت ها بكار گرفته نشد كه يكي از آنها نيروي جوانان است.
ماموستا بهمني يادآور شد: مسئولان بايد به اين سخن رهبري توجه كنند به جوانان اعتماد داشته و آنها را براي شكوفايي در عرصه هاي مختلف به ميدان بياورند.
وي اضافه كرد: اگر جوانان راستگويي، شجاعت، و اعتماد به نفس را چراغ راه خود قرار دهند و مديريت و پست هاي كليدي را بدست گيرند علاوه بر اينكه مشكل اشتغال تا حدود زيادي حل مي شود آمادگي براي حل مشكلات بيشتر نيز خواهد شد.
ماموستا بهمني با اشاره به اينكه عدد 40 در متون ديني ما معناي خاصي دارد از جمله خداوند از حضرت موسي (ع) خواسته كه 40 روز در كوه تور به عبادت بپردازد و بسياري از بزرگان ما چله نشيني داشته اند، گفت: بسياري از پيامبران هم در 40 سالگي و در اوج پختگي به اين مقام رسيده اند.
وي افزود: پيروزي انقلاب و گذشت 40 سال از آن گام اول بود و اكنون رهبر معظم انقلاب در بيانيه خود نكات مهمي را براي آينده انقلاب در گام دوم ترسيم كرده اند كه همه بايد براي تحقق آن تلاش كنيم.
حضرت‌ آيت ‌الله خامنه ‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي 24 بهمن ماه امسال در بيانيه ‌اي خطاب به جوانان و آينده ‌سازان ايران، برداشتن گام بزرگ دوم به سمت آرمان هاي انقلاب اسلامي را در هفت فصل تبيين كردند.
6108/9102

سرخط اخبار استان‌ها