۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83220594
T T
۰ نفر

10 مادر نمونه و شایسته كردستانی شناسایی شدند

۵ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۰۷
کد خبر: 83220594
10 مادر نمونه و شایسته كردستانی شناسایی شدند

سنندج - ایرنا - مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری كردستان با اشاره به برگزاری نخستین آیین نكوداشت مادران نمونه استانی با همكاری بنیاد بین المللی مادر گفت: در این راستا 10 مادر نمونه و شایسته شناسایی و انتخاب شده اند.

لیلا آژیر روز یكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شناسایی مادران شایسته و نمونه براساس شاخص های ابلاغی بنیاد بین المللی مادر و توسط دستگاه های اجرایی، سازمان های مردم نهاد، بخشداری ها و فرمانداری ها انجام شده است.
وی افزود: در مرحله اول، یك مادر نمونه براساس شاخص های در نظر گرفته شده باید فرزند شایسته ای برای والدنیش، همسری مهربان و همدل و مادری نیكو برای فرزندانش باشد.
مدیركل امور بانوان و خانواده استانداری كردستان اضافه كرد: از دیگر شاخصه های مهم انتخاب مادران نمونه، مردم دار بودن، حضور فعال در اجتماع و انجام فعالیت های مهم اجتماعی است.
وی یادآور شد: براساس این شاخص ها و با كمك دستگاه های ذیربط 134 نفر به استانداری كردستان معرفی شدند ولی پس از بررسی رزومه این افراد توسط هیات داوران بنیاد بین المللی مادر در شیراز، 10 نفر به عنوان مادر نمونه و شایسته از میان آنها انتخاب شد.
آژیر تاكید كرد: تمام مادران ایران زمین نمونه و شایسته هستند بنابراین انتخاب تعدادی اندك از میان آنان كاری بسیار سخت بود و قطعا تجلیل از این تعداد به صورت نمادین و براساس شاخص های ذكر شده و به نمایندگی از تمام مادران نمونه كردستانی است.
وی گفت: نخستین آیین نكوداشت مادران نمونه استانی به مناسبت گرامیداشت سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با حضور مسئولان بنیاد بین المللی مادر و جمعی از مسئولان كشوری روز هشتم اسفند در سنندج برگزار می شود.
دفتر امور بانوان و خانواده در راستای انجام مطالعات و تحقیقات لازم در خصوص مسایل و مشكلات امور بانوان و خانواده در ابعاد زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی و جهت دهی آنان به سوی سیاست های كلان جمهوری اسلامی در استان های كشور راه اندازی شده است.
7348 / 3034

سرخط اخبار استان‌ها