343 مقاله به همايش طب دريايي رسيد

بندرعباس - ايرنا - معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا و دبير اجرايي پنجمين همايش ملي طب پيشگيري، بهداشت و درمان دريايي گفت: 343 مقاله از شهريور سال 96 تا شهريور امسال به اين دبيرخانه رسيد كه 261 مقاله پذيرفته شد.

به گزارش ايرنا، دكتر سيد شهرام ميرزماني روز يكشنبه درنشست خبري به مناسبت برگزاري پنجمين همايش ملي طب پيشگيري، بهداشت و درمان دريايي، افزود: 67 مقاله به صورت سخنراني و 191 مقاله به صورت پوستر در اين همايش پذيرفته شده است.
وي ادامه داد: شركت در اين همايش كه حدود 800 نفر از متخصصان و پژوهشگران حوزه طب پيشگيري و سلامت در دريا در آن حضور مي يابند 18 امتياز براي پزشكان، پرستاران و متخصصان اين حوزه دارد.
دبير اجرايي پنجمين همايش ملي طب پيشگيري، بهداشت و درمان دريايي اضافه كرد: اين همايش به مدت چهار روز از 6 تا 9 اسفند در بندرعباس برگزار مي شود كه بخش هاي جنبي همچون 9 كارگاه تخصصي و نمايشگاهي در40 غرفه از تجهيزات پزشكي شركت ها و موسسه هاي داخلي هم خواهد داشت.
ميرزماني ابراز داشت: اين همايش هر 2 سال برگزار مي شود كه چهارمين دوره آن سال 95 در بندرعباس برگزار شد و از دستاورهاي آن براي بهبود شرايط كاركنان در دريا استفاده شد.
معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا تاكيد كرد: اين كنفرانس علاوه بر ايجاد ارتباط علمي و تبادل نظر داراي اهداف راهبردي همچون دادن آخرين دستاوردها و پيشرفت هاي تأثيرگذار بر توسعه بهداشت و سلامت نيروي دريايي راهبردي، گسترش خلاقيت و نوع آوري در دانش طب پيشگيري، درمان هاي جايگزين و روش هاي مراقبت از دريانوردان در دريا، دادن آخرين درمان ها و مراقبت هاي پزشكي برروي شناورهاي سطحي و زير سطحي، تشويق و تسهيل تربيت و آموزش در حوزه بهداشت و طب دريايي است.
وي ابراز داشت: همچنين ترويج تبادل ايده ها، بهترين تجربه ها و الگوهاي موفق و نتايج طرح هاي پژوهشي در حوزه دريا، گسترش تلاش هاي تحول آفرين براي ادغام بهداشت در سامانه فرماندهي براي گسترش و استقرار بهتر ناوگان دريايي نيروي دريايي راهبردي در منطقه ماموريت، تعيين و توزيع بهتر منابع و امكانات مورد نياز ارائه خدمات بهداشتي و درماني براي برداشتن موانع مراقبت از بيماران و مصدومين در رويدادها و حوادث دريايي، به اشتراك گذاشتن دانش و مهارت هاي بهداشت و طب دريايي و ارتقاء كيفيت خدمات و سامانه هاي پزشكي بين المللي در بخش دريايي از ديگر اهداف برگزاري اين همايش چهار روزه است.
معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا اشاره كرد: در حوزه طب دريا به خصوص براي ماموريت هاي بلند مدت چالش هايي مانند نگهداري غذا در شناور وجود دارد كه در اين همايش مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد.
دبير اجرايي پنجمين همايش ملي طب پيشگيري، بهداشت و درمان دريايي اظهار داشت: اكنون به دنبال ايجاد كارخانه توليد نان سنگك نيم پز براي استفاده در شناورها هستيم تا كاركنان بتوانند از نان سنگك تازه در ماموريت هاي خود استفاده كنند.

*** بيمارستان نداجا نيمه دوم سال آينده در بندرعباس بهره برداري مي شود
معاون اداره بهداشت، امداد و درمان نداجا گفت: بيمارستان فوق تخصصي 128 تخت خوابي سيد الشهدا نداجا نيمه دوم سال آينده در بندرعباس مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
ميرزماني اشاره كرد: علاوه بر اين نداجا در ساير مناطق مانند جاسك هم در حال احداث بيمارستان و مراكز درماني است كه علاوه بر اين نيرو مردم هم مي توانند از آنها استفاده كنند.
3219 /6048

سرخط اخبار استان‌ها