۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۲۶
کد خبر: 83219996
T T
۰ نفر

اسلام آباد غرب، شهر مروج كتاب معرفي شد

۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲۱:۲۶
کد خبر: 83219996
اسلام آباد غرب، شهر مروج كتاب معرفي شد

كرمانشاه - ايرنا - معاون فرهنگي و رسانه اي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمانشاه گفت: اسلام آبادغرب به عنوان يكي از شهرهاي فعال در امر ترويج كتاب و كتابخواني انتخاب و معرفي شد.

پريسا محمدي روز شنبه در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: اين عنوان در حالي است كه شهر اسلام آباد غرب به نمايندگي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي، تنها يك سال است به صورت جدي موضوع كتاب و كتابخواني را سرلوحه تمام فعاليتهاي فرهنگي خود قرار داده است.
محمدي افزود: رقابت براي انتخاب و معرفي پايتخت كتاب سال 97، بين 172 شهر كوچك و بزرگ از ابتداي سالجاري شروع شده است كه در كل 20 شهر به مراحل پاياني راه يافتند.
محمدي ادامه داد: از بين نامزدها، 15 شهر به عنوان شهر فعال در امر ترويج كتب و كتابخواني، چهار شهر به عنوان شهرهاي خلاق در امر كتابخواني و يك شهر به عنوان پايتخت كتاب شهر از سوي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي انتخاب و معرفي شدند.
محمدي اضافه كرد: در ابتداي راه هستيم و انتخاب شدن به عنوان پايتخت كتاب نيازمند عزم جدي همه نهادهاي دولتي به ويژه شهرداري ها و شوراهاي اسلامي شهر و همچنين مشاركت جدي بخش خصوصي است.
اين مسوول افزود: اميدواريم كه در سال آتي بتوانيم اين عنوان را براي يكي از شهرهاي استان كه پيشينه اي قوي در فرهنگ و دانش دارد كسب كنيم.
7460/8066
انتهاي پيام/*

سرخط اخبار استان‌ها