۳ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۳۸
کد خبر: 83218721
T T
۰ نفر
مرحوم آيت الله مومن از پيشتازان انقلاب بود

قم- ايرنا- آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد با صدور پيام تسليتي به مناسبت ارتحال آيت الله مومن نماينده قم در مجلس خبرگان رهبري ، آن مرحوم را از پيشتازان انقلاب اسلامي دانست.

به گزارش جمعه شب ايرنا ، اين مرجع تقليد دراين پيام آورده است: فقدان اسفناك عالم مجاهد و مبارز آيت الله مؤمن قمي (قدس سره) موجب نهايت تأثر گرديد.اين عالم فرزانه كه از بنيۀ علمي قوي و تقواي بالايي برخوردار بود در طول عمر خود به نشر علوم اسلامي و مكتب اهل‌بيت(عليهم السلام) پرداخت و از پيشتازان انقلاب بود.
پيام حاكيست: از صفات برجستۀ او قاطعيت در اجراي احكام اسلام و مبارزه با عوامل ضدّ انقلاب بود.
دربخش ديگري از اين پيام آمده است: اينجانب اين ضايعۀ مولمه را به حوزۀ علميۀ قم و علاقه مندان و بيت شريف ايشان صميمانه تسليت عرض مي كنم. خداوند روح او را با ارواح ائمة طاهرين(عليهم السلام) محشور فرمايد و به بازماندگان مخصوصاً بيت شريفش صبر و اجر فراوان عطا نمايد.
آيت الله مومن عضو مجلس خبرگان رهبري و از فقهاي شوراي نگهبان كه از مدتي پيش در بستر بيماري بود، شب گذشته دعوت حق را لبيك گفت و به ديار باقي شتافت.
وي به ‌دليل مشكلات مغزي و تنفسي از روز جمعه 30 آذرماه در بخش آي‌سي‌يوي در يكي از بيمارستان‌هاي قم بستري شده بود، از روز 8 دي ماه براي پيگيري روند درمان به بيمارستاني در تهران انتقال يافته بود.
وي در سال 1316 در شهر قم متولد شد و از سال 62 به عنوان فقيه شوراي نگهبان به عضويت اين شورا در آمد.
اين فقيه شوراي نگهبان، نماينده پنج دوره مجلس خبرگان رهبري بود.
مراسم تشييع عالم زاهد آيت الله مومن، فردا شنبه 4 اسفند، ساعت 10 صبح از مسجد امام حسن عسكري(ع) به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار مي‌شود.
7403/ 6133/

سرخط اخبار استان‌ها