۳ اسفند ۱۳۹۷، ۱۸:۲۹
کد خبر: 83218673
T T
۰ نفر
استاندار:توسعه بوم گردي نقش ويژه در ايجاد اشتغال گلستان دارد

گنبدكاووس - ايرنا - استاندار گلستان با بيان اينكه در سالجاري بيش از 100 مجموعه بوم گردي دراين استان به بهره برداري رسيده است، گفت: توسعه اين فضاها و اشتغال ايجاد شده از اين ناحيه نقش ويژه اي در بهبود وضعيت بيكاري در استان داشته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سيد مناف هاشمي عصر جمعه در آيين بهره برداري از مجموعه بوم گردي روستاي ده چناشك شهرستان مينودشت در شرق گلستان افزود: ظرفيت گردشگرپذيري استان گلستان از موهبت هاي خدادادي است كه مي تواند در زمينه اشتغال و توسعه اقتصادي استان موثر باشد.
وي افزود: براي استفاده بهينه از اين ظرفيت، وام ها و تسهيلات مناسبي از سوي اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان گلستان ارائه مي شود.
مجموعه بومگردي روستاي ده چناشك مينودشت داراي هشت واحد اقامتي است و براي بهره برداري از آن دو ميليارد و 500 ميليون ريال هزينه شده كه يك ميليارد ريال آن به صورت تسهيلات از سوي اداره كل ميراث فرهنگي و گردشگري استان گلستان تامين شده است.
استاندار گلستان در ادامه سفر خود به شهرستان مينودشت با حضور در روستاي دوزين، مركز بخش كوهسارات شهرستان مينودشت به بررسي مسائل و مشكلات اين بخش پرداخت.
بوم گردي يا گردشگري روستايي شكلي جديد از صنعت گردشگري رواج يافته در كشورمان است كه در آن افراد به جاي حضور در هتل ها و اماكن شلوغ و پر ازدحام راهي روستاهاي بكر و دورافتاده مي شوند تا به دور از هياهوي زندگي روزمره دمي و ساعتي، شايد هم روزي و هفته اي را در آرامش برآمده از اين ويژگي ناب سپري كنند.
به معناي دقيق تر گردشگران بوم گرد به روستاها مي روند تا همانند آن ها زندگي كنند، مانند آن ها غذاي محلي بخورند، مانند آن ها به طبيعت بروند تا لذت هاي يك زندگي ساده و صميمي روستايي را تجربه كرده و از آن بهره مند شوند.
هم اينك 150 واحد بوم گردي روستايي در استان گلستان فعال است و اين واحدها مورد استقبال خوب مسافران و گردشگران قرار گرفته است.
9433/1860

سرخط اخبار استان‌ها