۲ اسفند ۱۳۹۷، ۲۲:۴۱
کد خبر: 83218170
T T
۰ نفر
محتواي هشت هزار عنوان كتاب درسي در وزارت علوم‌ بازنگري شد

يزد - ايرنا - وزير علوم، تحقيقات و فناوري از بازنگري هشت هزار عنوان كتاب درسي در اين وزارتخانه خبر داد و گفت: ساماندهي مراكز آموزش عالي كشور جزو اولويت‌ هاي اجرايي وزارت علوم است.

به گزارش ايرنا، منصور غلامي شامگاه پنجشنبه در نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان يزد با بيان اين كه جايگاه كنوني ايران در حوزه پژوهش نشان از به ثمر رسيدن فعاليت دانشگاهيان دارد افزود: وزارت علوم در طرح ساماندهي مراكز آموزشي به دنبال ماموريت‌ گرا كردن مراكز آموزشي است.
وي با بيان اينكه بايد درباره دستاوردهاي انقلاب نبايد فقط نيمه خالي ليوان ديده شود، خاطر نشان كرد: رفع نيازهاي كشور از متخصصان و كارشناسان خارجي از دستاوردهاي نظام آموزشي پس از پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي است.
وي ادامه داد: جايگاه امروز ايران در حوزه هاي پژوهش بين المللي نشان مي دهد فعاليت دانشگاهيان در اين حوزه مثمر ثمر واقع شده است.
غلامي تقويت ظرفيت‌هاي بين‌المللي را از جمله اقدامات در دستور كار وزارت علوم دانست و بيان كرد: برنامه هاي منسجم به منظور ارتقاي جايگاه علمي ايران در عرصه هاي بين المللي تدوين و در دستور كار قرار گرفته است.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري با تبيين اهميت ايجاد اشتغال پايدار با تقويت شركت‌هاي دانش بنيان و پارك هاي علم و فناوري اظهار داشت: حمايت از شركت هاي دانش بنيان، پارك هاي علم و فناوري و تلاش هاي علمي در راستاي كاهش چالش هاي اجتماعي و صنعتي با تقويت تعامل در دستور كار وزارت علوم قرار دارد.
غلامي با تاكيد بر واگذاري امور مختلف به بخش غيردولتي براي كيفيت بخشي كارها، تاكيد كرد: ايجاد هم افزايي دانشگاه هاي كشور نقش مهمي در توسعه جامعه دانشگاهي دارد.
وزير علوم، تحقيقات و فناوري، عصر چهارشنبه در سفري 2روزه وارد يزد شد و مورد استقبال مسئولان استان قرار گرفت.
بهره‌برداري از 2 طرح عمراني، ديدار با آيت‌الله محمدرضا ناصري نماينده ولي‌فقيه در استان و امام‌جمعه يزد و بازديد از پارك علم و فناوري از برنامه‌هاي نخستين روز سفر وزير علوم، تحقيقات و فناوري به يزد بود.
شركت در آيين گراميداشت سي‌امين سال تأسيس دانشگاه يزد، بازديد از طرح‌هاي عمراني و فناوري سايت اصلي دانشگاه هاي يزد، اردكان و ميبد و حضور در نشست شوراي برنامه‌ريزي و توسعه استان از برنامه‌هاي دومين روز سفر وزير علوم به يزد بود.
استان يزد حدود يك‌صد هزار دانشجو دارد كه در 68 مركز آموزش عالي به تحصيل مشغول هستند و از اين تعداد حدود 14 هزار نفر در دانشگاه يزد تحصيل مي‌كنند.
اين دانشگاه افزون بر 400 عضو هيات علمي و 100 رشته تحصيلي دارد.
اين استان بر پايه سرشماري آبان ماه سال 1395، يك‌ميليون و 138 هزار نفر جمعيت دارد كه 85 درصد در 21 شهر و بقيه در روستاها و آبادي‌ها زندگي مي‌كنند.
7532 / 2047

سرخط اخبار استان‌ها