۳۰ بهمن ۱۳۹۷، ۲۲:۴۵
کد خبر: 83215842
T T
۰ نفر
جشنواره‌هاي غذاهاي فراموش شده در صومعه‌سرا برگزارشد

رشت - ايرنا - جشنواره غذاهاي فراموش شده به همت اداره ميراث فرهنگي شهرستان و با همكاري زنان فعال صومعه‌سرا برگزار شد.

به گزارش ايرنا فرماندار صومعه‌سرا عصر سه شنبه در مراسمي كه در تالار فرشتگان اين شهرستان برگزار شد، گفت: آئين هاي كهن ريشه در فرهنگ ما دارند و با استفاده از ظرفيت هاي آنها در قالب جشنواره ها مي توان فرصت اقتصادي خلق كرد .
علي فتح اللهي افزود: براي اينكه ريشه‌هاي فرهنگي خود را حفظ كنيم، بايد نگاه علمي و پژوهشي به آنها داشته باشيم و با برگزاري جشنواره‌هاي فرهنگي مي‌توان به معرفي توليدات ، محصولات و جاذبه‌هاي گردشگري پرداخت و زمينه هاي اشتغالزايي را فراهم كرد.
وي با اشاره به اينكه توسعه فرهنگي شهرستان در گرو معرفي صحيح ظرفيت‌هاي فرهنگي است، اظهار داشت: در اين راستا مشاركت تمامي هنرمندان و ابداعات نو نقش موثري دارد.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان نيز در حاشيه اين مراسم به ايرنا گفت : صومعه سرا ركورد دار برگزاري جشنواره در استان است .
حميدرضا آذرپور با اشاره به اينكه ظرفيت هاي فرهنگي و گردشگري خوبي درشهرستان وجود دارد اظهار داشت: مي توان صومعه سرا را به عنوان شهرستان موفق در احياء خرده فرهنگ هاي منسوخ شده و يا رو به فراموشي در كشور معرفي كرد.
وي به برگزاري اولين جلسه ستاد خدمات سفر استان در صومعه سرا اشاره و اضافه كرد: برپايي جنگ هاي شادي ، سفره هاي هفت سين و برنامه هاي آئيني در اولويت ستاد قرار دارد و نوروزگاه كه مختص برنامه هاي نوروزي در گيلان است، در تمام شهرستان ها اجرا مي شود.
عليرضا مهرگان رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري صومعه سرا نيز هدف از برگزاري اين جشنواره را احياء غذاهاي اصيل گيلاني دانست و گفت: اين جشنواره به معرفي غذاهاي سنتي، آش‌هاي محلي (اباتري آش) ، نان و شيريني‌هاي سنتي و محلي همچون كاكا، حلواي ضيابري ، گندمي و ... پرداخته و فرصتي براي احياء انواع غذاهاي محلي و بومي به جاي غذاهاي آماده بيروني است.
به گزارش ايرنا ، اجراي برنامه‌هاي شاد و متنوع، اجراي موسيقي سنتي توسط ناصر وحدتي، اهداي جايزه به كدبانوهايي كه در مسابقه پخت غذاي محلي شركت كرده بودند و برپايي نمايشگاه محصولات صنايع دستي و ... از برنامه هاي جنبي اين جشنواره بود.
صومعه سرا با سه بخش مركزي، تولمات و ميرزاكوچك در 25 كيلومتري غرب مركز استان گيلان واقع است.
7292/2007

سرخط اخبار استان‌ها