۲۷ بهمن ۱۳۹۷، ۱۳:۱۶
کد خبر: 83211096
T T
۰ نفر
سطحي نگري بر سيستم آموزشي كشور حاكم شده است

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: سيستم آموزشي كشور در مدارس و دانشگاه ها تفكر و تعقل عميق را به دانش آموزان و دانشجويان انتقال نمي دهد و سطحي نگري بر آن حاكم شده است.

به گزارش ايرنا، آيت الله محمدرضا ناصري يزدي روز شنبه در آيين گشايش يازدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب، مطبوعات محلي و رسانه هاي ديجيتال استان يزد افزود: سيستم اتكا به محفوظات را انگليسي ها در نظام آموزشي ما وارد كردند تا پيشرفت نكنيم و اگر چه در برخي بخشها مانند دانش هسته اي موفق به شكستن اين قالب شده ايم اما كماكان اين رويه بر نظام آموزشي ما حاكم است.
وي ادامه داد: در نظام آموزشي و جامعه علمي بايد رويكرد انديشه ورزي احياء شود كه رونق كتابخواني و تقويت اين فرهنگ باعث رشد روحيه تحقيق و نوآوري در نظام آموزشي مدرسه اي و دانشگاهي مي شود.
امام جمعه يزد همچنين به نويسندگان و ناشران توصيه كرد آثاري را در دسترس مردم قراردهند كه با فطرت آنان سازگاري داشته باشد و باعث تقويت فضايل اخلاقي در جامعه شود.
آيت الله ناصري يزدي همچنين از انقلاب اسلامي ايران به عنوان يك انقلاب فرهنگي ياد كرد و گفت: اين انقلاب يك حركت كودتايي نبود بلكه هدف آن زدودن طاغوت و حاكميت دستورات الهي و ارزشهاي معنوي بر اساس فطرت انسان بود.
يازدهمين نمايشگاه بزرگ كتاب، مطبوعات محلي و رسانه هاي ديجيتال از امروز 27 بهمن تا سوم اسفند ماه با شعار «يزد جهاني، شهر كتاب و دانايي» در محل دائمي نمايشگاه هاي اين استان داير است.
در آيين گشايش يازدهمين نمايشگاه كتاب استان يزد نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد، معاون سياسي استاندار يزد، مشاور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جمعي از مسئولان، و علاقه مندان به كتاب حضور داشتند.
6014/

سرخط اخبار استان‌ها