۲۳ بهمن ۱۳۹۷، ۹:۲۸
کد خبر: 83206227
T T
۰ نفر
رانندگان در جاده هاي برفي گلستان از زنجير چرخ استفاده كنند

گرگان - ايرنا - سرپرست معاونت راهداري اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي گلستان گفت: با وجود تداوم بارش برف، همه راه هاي مناطق كوهستاني استان باز اما تردد در برخي از آن ها نيازمند استفاده از زنجير چرخ است.

غلامرضا بيكي روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي اظهار داشت: بارش برف از عصر ديروز در اين مناطق كوهستاني استان آغاز شده كه در جاده توسكستان مسير گرگان - شاهرود شديد و در جاده دراز نو كردكوي، چهار باغ و توسكستان جاده گرگان - شاهرود و ساير مناطق كوهستاني به صورت خفيف گزارش مي شود.
وي به وضعيت ديگر راه هاي گلستان اشاره كرد و افزود: بارش باران در منطقه دشت همچنان ادامه دارد و به دليل لغزندگي جاده ها رانندگان با احتياط حركت كنند.
وي بيان كرد: گروه هاي راهداري اين اداره كل با تجهيزات كامل در جاده هاي كوهستاني و برف گير گلستان مستقر بوده و آماده ارايه خدمت از جمله شن پاشي و برف روبي هستند.
بيكي همچنين از مردم خواست قبل از انجام سفر با تلفن 141 تماس گرفته و از آخرين وضعيت راه ها مطلع شوند.
امسال 24 اكيپ راهداري در راه هاي گلستان مستقرند و 20 هزار تن نمك و ماسه در 13راهدارخانه استان قبل از آغاز فصل زمستان ذخيره و مقداري از اين مصالح براي استفاده هنگام لزوم در راه ها جاگذاري شده است.
در گلستان با 5 هزار كيلومتر راه ارتباطي اعم از بزرگراه، اصلي و فرعي در 14 شهرستان، 55 گردنه برفگير وجود دارد.
درازنو در كردكوي، توسكستان - چهارباغ در گرگان، افراتخته در علي آبادكتول، خوش ييلاق در آزادشهر، جنگل گلستان و گليداغ در مراوه تپه، مسيرهاي كوهستاني و برفگير گلستان است.
براساس تجزيه و تحليل مدل هاي پيش بيني هواشناسي، سامانه سرد و ناپايدار از فردا چهارشنبه از گلستان خارج مي شود.
6204/3091

سرخط اخبار استان‌ها