۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83196839
T T
۰ نفر

مهلت شركت در جشنواره ايده هاي كشاورزي تمديد شد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۴:۱۲
کد خبر: 83196839
مهلت شركت در جشنواره ايده هاي كشاورزي تمديد شد

شاهرود- ايرنا- رئيس مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان سمنان گفت: مهلت ارسال ايده به جشنواره ايده هاي برتر در حوزه كشاورزي، منابع طبيعي و صنايع غذايي تاپايان بهمن تمديد شد.

احمد دزيانيان دوشنبه در گفت و گو با ايرنا، هدف از برگزاري اين جشنواره را تشويق به خلاقيت و نوآوري در حوزه كشاورزي عنوان كرد و افزود: شناسايي استعدادها و توانمندي هاي استان سمنان در اين زمينه و تكريم انديشه پردازان از ديگر اهداف برگزاري جشنواره ايده پردازي است.
وي با بيان اينكه جشنواره با مشاركت پارك علم و فناوري استان سمنان برگزار مي شود، تصريح كرد: شركت براي عموم علاقمندان آزاد است و به ويژه دانش آموزان و دانشجويان خلاق با استفاده از اين فرصت مي توانند ايده هاي ناب خود را به فعالان حوزه كشاورزي و مسوولان معرفي كنند.
رئيس مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان سمنان يادآور شد: مهلت اسال ايده ها تا 30 بهمن تمديد شده و پس از آن توسط كميته داوري ايده هاي برتر انتخاب و در روز آيين روز دختكاري در 15 اسفند معرفي مي شوند.
دزيانيان با بيان اينكه به ايده هاي برتر جوايزي تعلق مي گيرد، اظهار داشت: علاه بر اين، ايده پردازان منتخب براي استفاده از حمايت هاي مالي و استقرار در مركز رشد واحدهاي فناور كشاورزي به پارك علم و فناوي استان سمنان معرفي مي شوند.
به گزارش ايرنا، مركز تحقيقات و آموزش كشاورزي و منابع طبيعي استان سمنان، پارسال در زمينه جذب و آموزش به دانش آموزان كار و دانش، حائز رتبه برتر كشوري شد.
اين مركز در سال 42 در كيلومتر سه جاده شاهرود – بسطام به عنوان ايستگاه تحقيقات باغباني مطرح و پس از فراهم شدن مقدمات در سال 49 فعاليت خود را با هدف تحقيق در زمينه محصولات باغي و زراعي آغاز كرد.
به تدريج با ساخت واحدهاي زيربنايي مانند ساختمان، انبار، حفر چندين حلقه چاه آب و خريد ماشين آلات كشاورزي در سال 67 و با ايجاد چهار بخش تحقيقاتي اصلاح و تهيه نهال و بذر، خاك و آب، منابع طبيعي و آفات و بيماري هاي گياهي به مركز تحقيقات كشاورزي و منابع طبيعي استان سمنان (شاهرود) تبديل شد.
اين مركز ايستگاه‌ هاي تحقيقات كشاورزي ميامي، گرمسار و تحقيقات پسته دامغان راهم زير پوشش دارد.
7359/6167

سرخط اخبار استان‌ها