۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱
کد خبر: 83176532
T T
۰ نفر

ترامپ رسانه ها را به ناجوانمردي متهم كرد

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۷:۳۱
کد خبر: 83176532
ترامپ رسانه ها را به ناجوانمردي متهم كرد

تهران - ايرنا - «دونالد ترامپ» رئيس جمهوري آمريكا روز شنبه در توييتي سخنان حمايتگرانه «نيوت گينگريچ» رئيس سابق مجلس نمايندگان از خود را مورد تائيد قرار داد و رسانه ها را به رفتاري ناجوانمردانه نسبت به خود متهم كرد.

به گزارش ايرنا، ترامپ در صفحه توييتر خود نوشت: نيوت گينگريچ به حق گفت كه رسانه ها با هيچ رئيس جمهوري از زمان آبراهام لينكلن به اندازه رئيس جمهوري محبوب شما، من، به بدترين نحو يا به روشي ناجوانمردانه تر رفتار نكرده اند.
ترامپ در عين حال در اين توييت تاكيد كرد كه هيچ رئيس جمهوري به اندازه وي در دو سال اول دوره رياست جمهوري، به قول هايش عمل نكرده است.
ترامپ همچنين در توييت ديگري به دستاوردهاي دوره رياست جمهوري اش باليد و از رسانه ها به دليل منعكس نكردن اخبار در اين زمينه انتقاد كرد.
وي در اين توييت نوشت: اقتصاد، يكي از بهترين در تاريخ كشور ماست، به طوري كه نرخ بيكاري به پايين ترين سطح طي 50 سال رسيده و بازار بورس براي ركوردشكني دوباره آماده است، با اين حال، استيضاح همه آن چيزي بود كه ديروز براساس يك داستان ساختگي شنيديد. مي خواهيد شاهد سقوط بازار بورس و استيضاح ترامپ باشيد.
اين توييت در پي گزارشي منتشر شد مبني بر اينكه ترامپ به «مايكل كوهن» وكيل سابقش گفته است به كنگره دروغ بگويد.
كوهن چندي پيش به اتهام ارتكاب چند فقره جرم از جمله كلاهبرداري مالي، تقلب مالياتي و دادن حق سكوت به دو زن براي فاش نكردن روابط نامشروعشان با ترامپ، به سه سال حبس محكوم شد.
كوهن در جلسه محاكمه خود مسئوليت كارهايش را برعهده گرفت و گفت كه با رهنمود شخص ترامپ، حق سكوت داده است.
اما رئيس جمهوري آمريكا هدايت كوهن براي قانون شكني را رد كرد و مدعي شد كه جرايم كوهن هيچ ربطي به وي ندارد.
كوهن اتهام هاي وارده به خود مبني بر فرار مالياتي، گزارش كذب به يك بانك و اقدامات غيرقانوني در جريان مبارزات انتخاباتي را پذيرفت.
وي همچنين به دروغگويي به كنگره اعتراف كرد، اتهامي كه از تحقيقات «رابرت مولر» بازپرس ويژه پرونده رسيدگي به دخالت روسيه در انتخابات رياست جمهوري 2016 آمريكا ناشي مي شود.

اروپام**9109**2040

سرخط اخبار جهان