۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۷:۱۵
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85481583
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

وعده های انتخاباتی ترامپ: محدودیت‌های بایدن در زمینه حمل سلاح را لغو می‌کنم

تهران- ایرنا- دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا وعده داد، در صورت بازگشت به کاخ سفید مقررات و محدودیت‌هایی را که دولت جو بایدن بر حمل سلاح وضع کرده است، لغو کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، ترامپ شنبه شب به وقت محلی آمریکا در یک سخنرانی طولانی در «مجمع رهبری انجمن ملی سلاح» که در دالاس برگزار شد، از اعضای این انجمن خواست در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر شرکت کنند.

وی در سخنرانی خود که بیش از ۹۰ دقیقه طول کشید، خطاب به هزاران نفر از حاضران و اعضای انجمن ملی سلاح (NRA) در آمریکا گفت: باید مالکان سلاح را به پای صندوق‌های رای ببریم. به نظر من، شما گروهی عصیانگر هستید. عصیانگر باشید و این بار رای بدهید.

انجمن ملی سلاح که بزرگ‌ترین گروه لابیگری سلاح و حامی حمل سلاح در آمریکاست، پیشتر در سال‌های ۲۰۱۶ و ۲۰۲۰ از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری این کشور حمایت کرده بود و این بار نیز در انتخابات ۲۰۲۴ از وی حمایت کرده است.

ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود از سال ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ توجه ویژه‌ای به انجمن ملی سلاح و دارندگان سلاح داشت، از جمله آنکه در دوره همه‌گیری کرونا فروشگاه‌های سلاح را جزو کسب و کارهای حیاتی قرار داده و اجازه داد این مراکز در زمان شیوع کرونا باز بمانند و شامل محدودیت‌های کرونایی نباشند.

ترامپ در سخنرانی شنبه شب خود همچنین وعده داد که در اولین روز بازگشت احتمالی‌اش به کاخ سفید مدیر «اداره مشروبات الکلی، دخانیات، سلاح‌های گرم و مواد منفجره» (ATF) را اخراج کند. وی مدیر این اداره را به اجرای محدودیت‌های حمل سلاح و سختگیری در قبال دارندگان سلاح متهم کرد.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا تابستان ۱۴۰۱ با حمایت هر دو حزب اصلی آمریکا طرح کنترل سلاح را امضا کرد که بررسی سوابق افراد زیر ۲۱ سال پیش از خرید سلاح را شامل می‌شود و مقررات مقابله با قاچاق سلاح را تقویت می‌کند. این طرح همچنین منابع مالی برای نظام سلامت روانی را گسترش می‌دهد.

شمار زیادی از جمهوریخواهان با این محدودیت‌ها مخالف هستند و می‌گویند که این مقررات متمم دوم قانون اساسی آمریکا درباره لزوم دفاع از مردم و حق حمل سلاح را نقض می‌کند.

ترامپ خطاب به هوادارانش در انجمن ملی سلاح وعده داد: در دومین دور ریاست جمهوری‌ام هر حمله را که بایدن به متمم دوم قانون اساسی داشته است، لغو خواهم کرد.

ستاد انتخاباتی بایدن در واکنش به این اظهارات اعلام کرد که ترامپ علایق و خواسته‌های لابی سلاح را به امنیت عمومی ترجیح می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha