گسترش تظاهرات و حمایت مردمی از فلسطین در شهرهای اروپایی

تهران- ایرنا- هزاران نفر از حامیان فلسطین در شهرهای مختلف چندین کشور اروپایی تظاهرات و بر پایان یافتن نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه تاکید کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، این تظاهرات روز شنبه و به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد اشغال فلسطین موسوم به روز «نکبت» برگزار شد و معترضان خواستار آتش‌بس در غزه شدند.

هزاران نفر از حامیان فلسطین در اتریش در «میدان فرهنگ» شهر وین پایتخت این کشور تجمع کرده و شعار می‌دادند: «نه به نسل‌کشی»، «اسرائیل تروریست است» و «غزه را آزاد کنید.»

به معترضان گفته شده بود که نباید شعارهایی مانند «انتفاضه» یا «فلسطین آزاد از بحر تا نهر» سر داشته شود.

در همین حال، الجزیره نیز گزارش داد که شهر دوسلدورف در غرب آلمان نیز شاهد تظاهرات حامیان فلسطین بود. آنها شعار می‌دادند: «فلسطین را آزاد کنید» و «مرگ بر اشغالگری.»

هزاران نفر از حامیان فلسطین در برلین پایتخت آلمان هم به اعتراضات سراسری اروپایی‌ها پیوسته و در همبستگی با مردم فلسطین شعار دادند. الجزیره گزارش داد که پلیس آلمان شماری از معترضان را بازداشت کرد.

در پاریس پایتخت فرانسه هم اعتراضاتی در سالگرد روز نکبت برگزار شد و معترضان پلاکاردهایی در دست داشتند که روی آنها نوشته شده بود: «نسل‌کشی را متوقف کنید»، «نکبت را متوقف کنید» و «فلسطین را آزاد کنید.»

همچنین در شهرهای مختلف ایتالیا نیز اعتراضات مختلفی در حمایت از فلسطین برگزار شد. معترضان در شهر میلان پرچم‌های فلسطین در دست داشته و علیه جنگ در غزه شعار دادند.

به گزارش خبرگزاری ایتالیایی آنسا، در شهر تورین در شمال ایتالیا نیز تظاهراتی با عنوان «تورین حامی غزه» برگزار شد و برخی از معترضان پرچم‌های اتحادیه اروپا و ناتو را به آتش کشیدند.

حامیان فلسطین در دوبلین پایتخت ایرلند نیز تظاهرات بزرگی با عنوان «کارزار همبستگی ایرلند با فلسطین» برگزار کردند که شمار زیادی از اعضای اتحادیه‌های مختلف، نمایندگان احزاب سیاسی و سایر فعالان در آن حضور داشتند.

معترضان پرچم‌های ایرلند و فلسطین در دست داشته و خواهان آتش‌بس در غزه شدند.

از سوی دیگر، در ژنو در سوئیس بیش از ۱۰ هزار نفر ساعت‌ها در مرکز شهر تظاهرات و راهپیمایی کرده و خواستار پایان «نسل‌کشی در غزه» شدند.

معترضان همچنین بر لزوم قطع همکاری نظامی و اقتصادی با رژیم صهیونیستی تاکید کرده و قطع همکاری دانشگاه‌های سوئیسی با نهادهای اسرائیلی را خواستار شدند.

هزاران تن از اقشار مختلف مردم انگلیس نیز شنبه به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد اشغال فلسطین در خیابان‌های مرکز لندن تظاهرات کرده و خواستار توقف فوری جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی شدند.

رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه شنبه اعلام کرد، شمار شهدای فلسطین در نوار غزه از ابتدای حمله رژیم اسرائیل علیه ساکنان این منطقه، به ۳۵ هزار و ۳۸۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha