۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۴:۵۸
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85481568
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

حامیان فلسطین در واشنگتن و نیویورک تظاهرات کردند

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۴:۵۸
کد خبر: 85481568
حامیان فلسطین در واشنگتن و نیویورک تظاهرات کردند

تهران- ایرنا- شماری از فعالان و حامیان فلسطین در انتقاد از آمریکا و رژیم صهیونیستی در واشنگتن و نیویورک تظاهرات کرده و شعارهای حمایت از فلسطین سر دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، حدود ۴۰۰ معترض عصر شنبه به وقت محلی و به مناسبت هفتاد و ششمین سالگرد «روز نکبت» در پارک عمومی «نشنال مال» در واشنگتن تظاهرات کردند.

معترضان ضمن درخواست برای پایان فوری جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه شعار می‌دادند: «صلح در زمین غصب‌شده وجود نخواهد داشت»، «کشتار را پایان دهید»، «جنایت را متوقف کنید» و «اسرائیل از فلسطین خارج شود.»

معترضان همچنین از جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا انتقاد کرده و وی را متهم کردند که به دروغ خود را نگران تلفات انسانی در جنگ غزه نشان می‌دهد. آنها شعار می‌دادند: بایدن، نسل‌کشی میراث تو است.

در همین حال، روزنامه نیویورک پست گزارش داد که صدها معترض در منطقه بروکلین در شهر نیویورک تظاهرات کرده و پلیس با آنها درگیر شد و چند معترض را بازداشت کرد.

رژیم صهیونیستی طی هفت ماه گذشته، کشتار گسترده‌ای را در غزه به راه‌ انداخته و ضمن بستن تمام گذرگاه‌ها و جلوگیری از ورود کمک‌های امدادی، این منطقه را به یک ویرانه تبدیل کرده است.

این رژیم همچنین به بهانه نابودی حماس قصد دارد تا به شهر مرزی رفح، جایی که بیش از یک میلیون فلسطینی پناه گرفته‌اند، حمله کند. این مساله نگرانی بین‌المللی را برانگیخته و به رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند که چنین اقدامی بحران انسانی در نوار غزه را وخیم‌تر می‌کند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد ماه پیش قطعنامه‌ای را در حمایت از برقراری آتش‌بس فوری در نوار غزه برای انتقال فوری کمک‌های بشردوستانه تصویب کرد؛ اما رژیم صهیونیستی با حمایت تمام‌قد واشنگتن این قطعنامه را نادیده گرفته است و به کشتار مردم فلسطین ادامه می‌دهد.

وزارت بهداشت غزه شنبه اعلام کرد، شمار شهدای فلسطین در نوار غزه از ابتدای حمله رژیم اسرائیل علیه ساکنان این منطقه، به ۳۵ هزار و ۳۸۶ نفر و شمار مجروحان به ۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر رسیده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha