۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۶:۰۳
کد خبر: 83176423
T T
۰ نفر
آسيب ديدگان سيل و رانش در تالش، زمين و وام مي گيرند

آستارا - ايرنا - معاون عمراني استاندار گيلان از بنياد مسكن استان خواست به آسيب ديدگان سيل و رانش زمين در روستاهاي خرجگيل و تنكاب تالش زمين واگذار كند تا براي ساخت خانه از كمك هاي بلاعوض و تسهيلات بانكي بهره مند شوند.

به گزارش خبرنگار ايرنا علي اوسط اكبري مقدم روز شنبه در جلسه ساماندهي و ايمن سازي اماكن آسيب ديده از سيل و رانش در فرمانداري تالش گفت: شركت آب منطقه اي و جهاد كشاورزي گيلان، با توجه به سال زراعي پيش رو با عنايت به منابع مالي تعريف شده، به سرعت به ساماندهي سردهنه ها و انهار تالش اقدام كنند.
وي پيگيري روزانه مسئولان محلي را براي تحقق ساماندهي سردهنه ها و تامين زمين آسيب ديدگان سيل و رانش زمين را خواستار شد.
فرماندار تالش نيز در اين جلسه گفت: در چند ماه گذشته 54 سيل در نقاط مختلف اين شهرستان جاري شده و بازسازي سردهنه ها و نقاط آسيب ديده از سيل و رانش ضروري است.
سيد عيسي مهدوي افزود: 45 نقطه رانشي در كوهپايه ها و روستاهاي كوهستاني و 33 منطقه رانشي در جوار رودخانه ها شناسايي شده و بخشداران در بازسازي ها و ديواره سازي روستاهاي تنگاب و كيجاو همكاري كنند.
وي اظهار كرد: در سيل هاي چند ماه گذشته يك هزار و 250 خانوار آسيب ديده، از كمك هاي معيشتي بنياد مسكن انقلاب اسلامي تالش بهره مند شدند.
مهدوي ادامه داد: فرمانداري، بخشداري ها، بخش خصوصي و پيمانكاران براي بازسازي نقاط آسيب ديده آماده هستند و با همكاري همديگر به رفع مشكلات خواهيم پرداخت.
در نيمه مهر ماه امسال سيلاب و طغيان رودخانه ها باعث قطع گاز، تخريب و انسداد راه و ديواره رودخانه ها در چند روستاي تالش شده بود.
شهرستان تالش با 200 هزار نفر جمعيت در 110 كيلومتري غرب مركز استان گيلان قرار دارد.
7106 / 7124 / 2007

سرخط اخبار استان‌ها