۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۵:۲۵
کد خبر: 83176357
T T
۰ نفر
يهودي ستيزي؛ اتهامي كهنه و بي حاصل از سوي رژيم صهيونيستي

تهران -ايرنا - 'عبدالباري عطوان' سردبير روزنامه فرامنطقه اي 'رأي اليوم' و تحليلگر مسائل منطقه در مطلبي با قدرداني از مواضع 'ماهاتير محمد' و دو نماينده مسلمان كنگره آمريكا در حمايت از فلسطين گفت: صهيونيست ها براي اعمال فشار به حاميان آرمان فلسطين از همه ابزارها و اهرم هاي خود به ويژه اتهام 'يهودي ستيزي' استفاده مي كنند.

به گزارش ايرنا، سردبير روزنامه فرامنطقه اي 'راي اليوم' نوشت: پس از اينكه 'ماهاتير محمد' نخست وزير مالزي با بيان موضع شرافتمندانه خود درباره 'فلسطين' اعلام كرد كه اجازه نمي دهد هيچ يك از شهرك نشينان صهيونيستي براي شركت در مسابقات بين المللي شنا وارد كشورش شوند، رژيم صهيونيستي با توسل به ابزار هميشگي خود يعني 'يهودي ستيزي' اين اقدام را محكوم كرد.
'امانوئل نحشون' سخنگوي وزارت خارجه رژيم صهيونيستي نيز با متهم كردن ماهاتير محمد به 'يهودي ستيزي' اعتراض خود را نشان داد.
عطوان گفت: گمان نمي كنم اين ابزار رژيم صهيونيستي بتواند تغييري در تصميم عزتمندانه ماهاتير محمد ايجاد كند چرا كه وي پيش از اين هم گفته بود كه اگر كميته برگزار كننده رقابت هاي جهاني شنا به تصميم ما اعتراض دارد مي تواند بازي ها را در مكان ديگري برگزار كند.
همچنين 'ايلهان عمر' زن مسلمان سوماليايي تباري است كه به عنوان اولين نماينده محجبه در تاريخ آمريكا وارد مجلس نمايندگان اين كشور شده است.
وي از ابتداي ورود خود به اين مجلس، حمايت قاطعانه خود را از آرمان فلسطين نشان داد كه در همين راستا با حضور در برنامه اي در شبكه 'سي ان ان' عزم و پايبندي خود را براي حمايت از فلسطين علنا اعلام كرد.
ايلهان چندي پيش در حساب توئيتر خود نوشت: 'رژيم صهيونيستي دنيا را در خواب فرو برده است، از خدا مي خواهم كه ملت ها را بيدار كند تا ببينند اين رژيم جنايتكار چه بلايي بر سر فلسطينيان مظلوم مي آورد.'
عطوان افزود: پس از اين اظهارات كه هيچ يك از حكام عربي حتي جرأت فكر كردن به آن را هم ندارند، رژيم صهيونستي در تلاش است با كنكاش گذشته اين نماينده شجاع مسلمان، دستاويزي را براي ضربه زدن به وي پيدا كند.
صهيونيست ها مجددا با توسل به بهانه 'يهودي ستيزي' اتهاماتي را به سمت وي نشانه مي روند تا از اين طريق بتوانند بر اقدامات ظالمانه خود سرپوش بگذارند، اما ايلهان عمر از مطالبات منصفانه خود و ملت فلسطين و گرفتن حق آنان كوتاه نمي آيد.
اين تحليلگر ادامه داد: همچنين 'رشيده طليب' بانوي فلسطيني الاصلي است كه با پيروزي در انتخابات ميان دوره اي كنگره آمريكا در اقدامي بي سابقه با لباس فلسطيني وارد كنگره شد و مراسم تحليف را با نسخه اي ترجمه شده از قرآن به جا آورد.
وي همچنين از حاميان سرسخت جنبش تحريم و منع سرمايه گذاري در اسرائيل موسوم به ' BDS' به شمار مي رود.
عطوان اضافه كرد: با وجود تبليغات منفي سازمان يافته از سوي تل آويو كه عليه اين نمايندگان در جريان است نبايد شگفت زده شويم اگر ببينيم كشورهاي غربي و برخي كشورهاي عربي حامي رژيم صهيونسيتي انتقاد از صهيونيست ها را جرم محسوب كنند.
رشيده چندي پيش گفته بود در حال اتخاذ اقداماتي براي استيضاح ترامپ هستيم.
به نوشته سردبير راي اليوم، 'جرمي كوربين' رهبر حزب كارگران بريتانيا نيز از ديگر كساني است كه به علت مواضعي متفاوت درباره فلسطين از سوي رژيم صهيونيستي به يهودي ستيزي متهم شده است.
وي در حمايت از فلسطين و اعتراض به تجاوز هاي رژيم صهيونيستي به نوار غزه تظاهراتي را در بريتانيا عيله رژيم صهيونيستي سازمان دهي كرد و كشتار بي رحمانه فلسطينيان را در راهپيمايي هاي 'بازگشت' به شدت محكوم كرد.
هم چنين در مطلبي ديگر با اشاره به قانون نژادپرستانه اي كه در پارلمان صهيونيستي تصويب شد، نوشت: قانون نژادپرستانه 'كشور يهود' كه كابينه نتانياهو به تصويب رساند، موجب تبعيض نژادي عليه فلسطينيان خواهد شد.
اين مواضع و اظهارات خشم صهيونيست ها را برانگيخته و آنان را ناچار به توسل به اتهام خود ساخته يهودي ستيزي كرد.
عطوان نوشت: آنچه باعث تاسف ما مي شود اين است كه مواضع دو نماينده شجاع مسلمان در قلب مركز لابي هاي صهيونيستي(كنگره) اعلام مي شود اما اخباري كه از كشورهاي عربي به ما مي رسد مانند بمبي بر سر ما فرود مي آيد، روزي نيست كه خبر سفر چند ورزشكار اسراييلي به كشور هاي عربي يا عبور هواپيماهاي رژيم صهيونيستي از حريم هوايي كشورهاي عربي يا طرح صلح با اين رژيم را نشنويم و اين اخبار است كه همچون خنجري در قلب ما فرو مي رود.
خاورم*9208*9366**1586

سرخط اخبار جهان