۲ مرداد ۱۳۹۸، ۷:۰۲
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 83409094
T T
۰ نفر
مجلس نمایندگان آمریکا علیه جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی رأی داد

تهران – ایرنا – مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه با تصویب قطعنامه ای با جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی مخالفت کرد.

به نوشته القدس العربی، این قطعنامه غیرالزام آور با اکثریت ۳۹۸ رأی مخالف در مقابل ۱۷ رأی در مخالفت با جنبش جهانی تحریم کالاهای رژیم صهیونیستی (BDS) به تصویب رسید.

ایلهان عمر و رشیده طلیب دو عضو مجلس نمایندگان از مدافعان جنبش جهانی تحریم رژیم صهیونیستی هستند که به این قطعنامه رأی منفی دادند.

رشیده طلیب در همین رابطه گفت که او نمی تواند نظاره گر حمله به آزادی بیان و حق تحریم سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی باشد.

جنبش انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل، جنبشی جهانی است که هدف آن تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی با اهرم‌های اقتصادی جهت پایان اشغال سرزمین فلسطین، رفع تبعیض و به رسمیت شناختن حق بازگشت میلیون ها آواره فلسطینی است.

۱۰ فوریه ۲۰۱۹، یکی از توییت های ایلهان عمر با اتهام یهودستیزی مواجه شد. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا خواستار استعفای او شد.

این نماینده مسلمان بارها در سخنرانی و مصاحبه های خود با رسانه های آمریکایی با هشدار و انتقاد درباره نفوذ گسترده صهیونیست ها در هیات حاکمه آمریکا، نسبت به سیاست های دولت ترامپ در برتری قائل شدن نسبت به رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرده است.

او نقش لابی های صهیونیست در سیاست آمریکا را مخرب دانسته و گفته که این لابی ها به اعضای کنگره پول می دهند تا از رژیم صهیونیستی دفاع کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha