۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83176267
T T
۰ نفر

سامانه ثبت زورخانه های كشور راه اندازی شد

۲۹ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۳۳
کد خبر: 83176267
سامانه ثبت زورخانه های كشور راه اندازی شد

اراك - ایرنا - رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: سامانه ثبت ورزشكاران، مربیان، مرشدان و زورخانه های كشور راه اندازی شد.

به گزارش ایرنا، «مجتبی جوهری» روز شنبه در مجمع انتخابی هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان مركزی در اداره كل ورزش و جوانان این استان، افزود: بیش از 770 زورخانه در نقاط مختلف كشور شناسایی شده كه تا كنون آمار و اطلاعات 538 زورخانه در سامانه فدراسیون این ورزش ثبت شده است.
وی ادامه داد: همه فعالیت ها، ابلاغیه ها، اطلاعات دوره های آموزشی و برگزاری مسابقات مختلف از طریق سامانه فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای كشور به هیات های استانی ابلاغ می شود و اطلاعات ورزشكاران، مربیان، مرشدان و زورخانه ها باید در اسرع وقت در این سامانه ثبت شود.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای اظهار داشت: برنامه ریزی سامانه این فدراسیون در 140 تدوین شده و ورزشكاران در هر بخشی كه فعالیت داشته باشند می توانند در نوع و سابقه فعالیت خود را در بخش های مختلف این سامانه ثبت كنند.
جوهری اضافه كرد: ورزش زورخانه ای و پهلوانی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی محسوب می شود و فدراسیون این ورزش هم از تمام ظرفیت خود برای احیا و فراگیر كردن این ورزش بكار گرفته است.
وی افزود: در زورخانه های كشور باید به روی همه اقشار مختلف جامعه باز باشد و فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای كشور اجازه نمی دهد كه برخی افراد با خودنمایی و منیت اعتبار این ورزش را زیر سوال ببرند.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای ادامه داد: هر نوع فعالیت ورزشی باید در چارچوب مقررات فدراسیون و زیر نظر هیات های استانی و شهرستانی باشد و بدون هماهنگی با هیات های شهرستانی و استانی هیچ ورزشكاری در فدراسیون پذیرفته نمی شود.
جوهری بیان كرد: توسعه و رونق ورزش پهلوانی و زورخانه ای نیازمند ایجاد انگیزه از سنین پایه، خردسالان و نوجوانان است و هیات های استانی وظیفه دارند با همكاری و تعامل با نهادهای مختلف به خصوص ادارت كل آموزش و پرورش استان ها نسبت به این مهم اقدام كنند.
وی افزود: ورزش زورخانه ای نباید تنها در زورخانه محدود شود بلكه باید با برپایی این ورزش در حسینیه ها، مساجد و دیگر نهادهای فرهنگی، اجتماعی و ورزشی با هدف جذب نوجوانان و جوانان برگزار شود.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای گفت: اعتبارات این فدراسیون و همچنین وزارت ورزش و جوانان برای تامین زیرساخت های این ورزش محدود است و روسای هیات های استانی باید نسبت به جذب حمایت های مالی خیران اقدام كنند.
جوهری، فعالیت هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان مركزی را مطلوب ارزیابی كرد و گفت: ارتباط و هماهنگی هیات های دیگر استان های كشور با فدراسیون چندان رضایت بخش نیست و اصلاح این مهم در دستور كار قرار گرفته است.
وی تاكید كرد: هیات های استانی باید بر اساس سیاست های ادارات كل ورزش و جوانان حركت كنند و تمامی فعالیت ها، مسابقات و آموزش های خود را باید با تایید مدیركل ورزش و جوانان استان برگزار كنند.
رئیس فدراسیون پهلوانی و ورزش زورخانه ای در خصوص قانون منع به كار گیری بازنشستگان در هیات های شهرستانی نیز گفت: بر اساس ابلاغیه مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه مقام عالی وزارت ورزش و جوانان با توجه به اینكه روسای هیات های ورزشی حقوق دولتی دریافت نمی كنند با شرط استفاده نكردن از منابع دولتی مجاز به ادامه فعالیت هستند.
جوهری ادامه داد: هیات های ورزشی اما به صورت غیر مستقیم از اعتبارات دولتی استفاده می كنند كه این مطلب در نامه ای از سوی وزارت ورزش و جوانان به مجلس شورای اسلامی تقدیم شده و تا كنون پاسخی در این خصوص دریافت نشده است.
مدیركل ورزش و جوانان استان مركزی نیز گفت: برگزاری مجمع سالیانه هیات پهلوانی و زورخانه ای استان از مهمترین وظایف این هیات است كه باید انجام شود.
«عابد حقدادی» افزود: تعامل و همكاری با اداره كل ورزش و جوانان و دیگر هیات های ورزشی استان با رعایت قوانین و آیین نامه ها از دیگر وظایف هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای كشور است كه باید مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: تعدادی از شهرستان های استان مركزی از وجود زورخانه محروم هستند اما در طرح های نیمه كاره استان هستند و به زودی ساخته و مورد بهره برداری قرار می گیرند.
در این آیین «تیمور همتی» رئیس اسبق هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان مركزی با كسب 13 رای از 17 رای ماخوذه برای چهار سال دیگر در جایگاه خود ابقا شد.
بیش از 2 هزار ورزشكار به صورت سازماندهی شده زیر نظر هیات پهلوانی و ورزش زورخانه ای استان مركزی در 11 زورخانه این استان فعالیت می كنند.
3017/6013/
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش