فدراسیون‌های دارای لیگ حرفه‌ای، موظف به رعایت فیرپلی مالی هستند

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: بحث فیرپلی یا انصاف مالی که با هدف کاهش مدیریت هزینه‌ها مطرح شده، جزو برنامه‌های ما است و با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم. فدراسیون‌هایی که لیگ حرفه‌ای دارند موظف به رعایت این قانون هستند.

به گزارش عصر سه‌شنبه ایرنا، کیومرث هاشمی، وزیر ورزش و جوانان در جلسه مشترک با اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: همانطور که ابتدا در مجلس برنامه‌های خود را ارائه دادیم، نقشه راه خود را براساس سیاست‌های کلان بالادستی قرار دادیم و بعد از دیدار رهبر معظم انقلاب با جامعه ورزشکاران، شعار «ورزش قوی، ایران قوی» را در اولویت کارهای خود قرار دادیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به عملکرد حوزه ورزش و جوانان در یک سال گذشته و توفیقاتی که به دست آمده است، اضافه کرد: کارهای خود را نقطه‌زنی کردیم که بتوانیم به موفقیت برسیم و برنامه‌ریزی براساس اصول حرفه‌ای را در دستور کار قرار دادیم. رسیدگی به ورزشکاران همواره مورد تاکید رهبر انقلاب بوده است و رییس‌ جمهوری نیز به انجام آن تاکید دارد و اینکه باید از ظرفیت ورزش کشور به بهترین شکل استفاده کرد. ما در این مدت تلاش کردیم از این ظرفیت بهترین استفاده را کنیم.

هاشمی اظهار داشت: در برنامه‌ریزی انجام شده پس از برگزاری نخستین جلسه شورای عالی ورزش، هیچ پروژه جدیدی را شروع نمی‌کنیم تا پروژه‌های نیمه تمام تعیین تکلیف شود و این کار براساس طرح آمایش سرزمینی انجام خواهد شد. طرح آمایش سرزمینی و برنامه ملی پیشرفت ۲ طرح اصلی ما برای توسعه و آینده ورزش کشور خواهد بود.

وی افزود: با هزینه چهار و نیم همتی موفق شدیم بیش از سه هزار پروژه نیمه‌تمام را تکمیل کنیم. طرح آمایش سرزمینی عدالت را به ورزش برمی‌گرداند و دیگر براساس سلیقه نمی‌توانیم پروژه‌ها را افتتاح و راه‌اندازی کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال اظهار داشت: بعد از ۳۰ سال ۲ باشگاه استقلال و پرسپولیس تعیین تکلیف شدند که با این حرکت بزرگ و همراهی دولت و رییس‌ جمهوری، توانستیم آنها را از بلاتکلیفی خارج و به بخش خصوصی واگذار کنیم.

وی افزود:: یکی از موضوعاتی که رهبر انقلاب همواره به آن تاکید دارند، حمایت از ورزشکاران به لحاظ معیشتی و رفاهی است که ما خوشبختانه با حمایت رییس‌ جمهوری موفق به برنامه‌ریزی طرح شهرک مدال شدیم که اتفاقات خوبی تا الان افتاده است و پیگیر هستیم که این طرح به زودی کلید بخورد.

وی گفت: لایحه نظام جامع باشگاه‌داری که کمیسیون فرهنگی نیز از آن حمایت کرده است، اگر در صحن به تصویب برسد منجر به اتفاقات خوبی برای ورزش و بهبود وضعیت باشگاه‌های ما خواهد شد. اخیرا به لطف و حمایت دولت سیزدهم توانستیم پاداش ورزشکاران را نیز پرداخت کنیم‌ و سعی کردیم در آستانه المپیک و پارالمپیک با شرایط بهتری ورزشکاران به تمرین بپردازند و اعزام شوند. ورزشکاران سرمایه‌های این کشور هستند و رهبر معظم انقلاب و رییس‌ جمهوری نیز تاکید دارند به این سرمایه‌ها رسیدگی کنیم و نباید قهرمانان را رها کنیم.

وی ادامه داد: بحث فیرپلی مالی یا انصاف مالی که با هدف کاهش مدیریت هزینه‌ها خواهد بود، جزو برنامه‌های ما است که به جدیت این موضوع را پیگیری می‌کنیم و براساس هزینه و درآمد دیگر باشگاه‌های ما می‌توانند هزینه و برنامه‌ریزی کنند. فدراسیون‌هایی که لیگ حرفه‌ای دارند موظف به رعایت این قانون هستند.

وی بیان کرد: وزارت ورزش تنها وزارتخانه‌ای است که سامانه مبارزه با فساد را راه‌اندازی کرده است و براساس گزارش‌هایی که به دست من می‌رسد اگر در یک نقطه‌ای از کشور فسادی رخ داده باشد، ما رسیدگی می‌کنیم. بحث راه‌اندازی منشور اخلاق ورزشکاران نیز جزو دیگر کارهای ما بوده و تمام فدراسیون‌ها و هیات‌های ما موظف به‌ اجرا و تعهد به این منشور اخلاقی هستتد.

وزیر ورزش و جوانان اظهار داشت: الزام و تدوین پیوست فرهنگی یکی دیگر از اقدامات ما در این مدت بوده است و این موضوع را برای تمام رویدادهای ملی و بین‌المللی در نظر گرفته‌ایم. جزو تاکیدات ما به همه فدراسیون‌ها است که پیوست فرهنگی را برای مسابقات خود به ویژه در مسابقات برون‌مرزی داشته باشند.

هاشمی ادامه داد: بحث توجه به شهدای ورزشکار و خانواده آنها نیز جزو منویات رهبر انقلاب و همیشه مورد توجه ما در این مدت بوده است و به آن رسیدگی می‌کنیم. همچنین بحث حق پخش تلویزیونی جزو یکی از مطالبات اصلی جامعه ورزش است که با تصویب مجلس و عزمی که دولت دارد، امیداریم که این موضوع به زودی اجرایی شود.

وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: در سال ۱۴۰۲ به لحاظ مدال‌آوری اتفاقات خوبی برای ورزش ما رخ داد که این رشد چشمگیر در مدال‌آوری را در آستانه بازی‌های المپیک به فال نیک می‌گیریم. ما توانستیم از این مدال‌آوران با حضور رییس‌ جمهوری تجلیل کنیم که ورزشکاران ما با روحیه بهتری در المپیک حاضر شوند.

هاشمی در پایان اظهار داشت: بحث حمایت از اشتغال و ازدواج جوانان نیز از دیگر برنامه‌های اصلی ما در این وزارتخانه بوده است. خوشبختانه در این مدت ۱۵۷ همت به ۷۷۳ هزار نفر متقاضی دریافت‌کننده وام ازدواج تعلق گرفت که کار بزرگی است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha