۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۲۱:۵۲
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84040356
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۵ هزار نفر در ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی کشور رتبه بندی شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای با اشاره به اجرای طرح رتبه بندی ورزشکاران این رشته گفت: ۱۵ هزار نفر از ورزشکاران زورخانه‌ای و پهلوانی در کشور رتبه‌بندی شدند.

مرتضی جوهری روز سه شنبه در مجمع انتخابات رییس هیات ورزش زورخانه ای و پهلوانی چهارمحال و بختیاری افزود:  رتبه بندی و ساماندهی ورزشکاران، پیشکسوتان، اعضای این فدراسیون در دستور کار قرار دارد و رتبه بندی براساس اولویت در شهرستان، استان و تایید نهایی در فدارسیون انجام شود.

به گفته وی، افراد و ورزشکاران شناسایی شده در این رشته ورزشی پس از ثبت این آنها در سامانه فدراسیون برای ورزشکاران شناسنامه فعالیت صادر می‌شود.

وی افزود: آشنایی خانواده‌ها  و به‌خصوص مادران با فرهنگ این ورزش ایرانی، موجب جذب بیشتر نسل جوان به زورخانه‌ها می‌شود.

به گفته وی، نگاه امروز به ورزش پهلوانی به صورت تک جنسیتی است در حالی که مسیر توسعه این ورزش از خانواده ها می گذرد و باید زمینه آشنایی بیشتر با این ورزش ایرانی اسلامی را فراهم کرد.

جوهری استفاده از سامانه های نوین برای شناسنامه دار کردن ورزشکاران، پیشکسوتان و قهرمانان را یکی از مهمترین اولویت های این فدراسیون عنوان کرد و گفت: زیربنای کار در این فدراسیون در حوزه آموزش است.

وی گفت :کمیته پیشکسوتان با هدف ساماندهی به وضع موجود و کمیته جوانان به منظور ارتباط بهتر با جامعه دانشگاهی، تالیف کتب، حوزه رسانه فعال شده است .

رییس فدراسیون ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور گفت: زیرساخت‌ها برای توسعه این ورزش باستانی در کشور فراهم شده و باید زیرساخت‌های نرم افزاری و سخت افزاری توسعه این ورزش افزایش پیدا کند.

جواهری افزود: آموزش براساس آیین نامه جدید و به روز در دستور کار قرار دارد تا انسجام و هماهنگی بیشتر زورخانه‌ها فراهم شود.

وی به ایجاد زمینه برای درآمدزایی برای مربیان و داوران و فعالان این رشته تاکید کرد و گفت: توسعه آموزش‌های مربی‌گری و داوری باید در دستور کار استان‌ها قرارگیرد.

وی گفت: با معرفی و فرهنگ‌سازی این ورزش که پشتوانه غنی فرهنگی دارد، به خانواده‌ها می‌توان از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی کم کرد.  

وی گفت: برای فرهنگ و ورزش و آداب و رسوم خودمان و کارکرد اجتماعی زورخانه باید اهمیت قائل شویم تا بتوان این ورزش باستانی رابه جایگاه اصلی خود برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان چهارمحال وبختیاری در انتخابات این مجمع افزود: کم شدن گرایش و انگیزه جوانان برای ورزش باستانی و زورخانه‌ای یکی از چالش‌های و مشکلات این ورزش باستانی است که باید زیبایی‌های این ورزش برای جوانان و نوجوانان فرهنگ‌سازی شود.

حمید کریمی افزود: کشورهای همسایه برای پیشرفت در این ورزش در حال برنامه‌ریزی هستند و باید برنامه جامع از سوی فدراسیون این ورزش برای جذب جوانان و همچنین افزایش آمار قهرمانان و ورزشکاران انجام شود.

سهراب مهدیان به عنوان رییس هیات ورزش زورخانه‌ای و پهلوانی استان چهارمحال و بختیاری با برگزاری مجمع انتخابات با حضور رییس فدراسیوت ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای کشور انتخاب شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha