۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83174427
T T
۰ نفر

رسانه ها، بازوي پليس در تامين امنيت هستند

۲۷ دی ۱۳۹۷، ۱۴:۴۹
کد خبر: 83174427
رسانه ها، بازوي پليس در تامين امنيت هستند

ايرنا- يزد- فرمانده انتظامي استان يزد با بيان اينكه رسانه ها، بازوي پليس در تامين امنيت هستند گفت: كار در رسانه و مطبوعات به دليل پايين بودن سطح درآمدزايي آن، جز با عشق و علاقه ممكن نيست .

به گزارش ايرنا سردار محمدرضا ميرحيدري روز پنجشنبه در بازديد از دفتر گروه رسانه اي بشارت نو بر نقش مهم رسانه ها در ارتقاي فرهنگ جامعه و پيشگيري از ناهنجاري ها اشاره كرد و گفت: نيروي انتظامي همواره به دنبال تعامل سازنده با رسانه هاي استان است.
فرمانده انتظامي استان يزد با قدرداني از همه كساني كه در جهت پاسداشت و ترويج فرهنگ غني ايراني اسلامي كشورمان و ارتقاي فرهنگ جامعه چه اهل قلم و چه اهل قدم فعاليت مي كنند، گفت: بسيار خرسندم كه فرصتي فراهم شد مهمان گروه رسانه اي بشارت نو باشيم تا از نزديك با اقدامات خوب و ارزنده اهالي رسانه و تلاش آنها در راستاي آگاهي بخشي به جامعه و افزايش سطح فرهنگ و باورهاي مردم آشنا شويم.
ميرحيدري با اشاره به اينكه پليس، دستگاهي انسان محور است، اظهار داشت: فعاليت هاي پليس نه تنها بر محور نيروي انساني استوار است بلكه پليس به صورت مستقيم با آحاد جامعه در ارتباط بوده و بر اين اساس از گستردگي ارتباطي برخوردار است. پليس بايد هم امنيت جامعه را تامين كند و هم با افراد مخل قانون مقابله كند بنابراين رفتار پليس نقش اصلي در انجام وظايف آن را دارد.
فرمانده نيروي انتظامي استان يزد با تاكيد بر اينكه رسانه يكي از مهمترين ارگان هايي است كه مي تواند انتظارات و خواسته هاي پليس از مردم را جهت تامين امنيت، نظم و قانونمداري منعكس كند، بيان داشت: رسانه ها مي توانند با اطلاع رساني به موقع و آگاهي بخشي به مردم در خصوص عواقب و پيامدهاي هر نوع فعاليتي، مهمترين نقش را در پيشگيري از وقوع جرم يا برهم خوردن نظم و امنيت جامعه داشته باشند.
سردار ميرحيدري با اشاره به اينكه رسانه ها با فرهنگسازي و آموزش مردم مي توانند هزينه هاي زندگي مردم را كاهش دهند، گفت: بي شك هرچه آحاد جامعه با قوانين و عقوبت رفتارهاي غيرقانوني آشنا شوند، از حجم گرفتاري هاي پليس كاسته شده و نيروي انتظامي مي تواند با فراغ بال بيشتر به ماموريت هاي اصلي خود بپردازد.
فرمانده نيروي انتظامي استان يزد با قدرداني از اهالي قلم كه در راستاي دفاع از فرهنگ و اصالتهاي ديني و تاريخي جامعه تلاش مي كنند، بيان داشت: رسانه هاي استان يزد كوشش بسياري در آگاه سازي مردم داشته و پليس همواره قدردان آنهاست.
وي در ادامه افزود: يكي از آفت هايي كه برخي رسانه ها به آن دچار مي شوند و خوشبختانه در استان يزد شاهد آن نبوديم، كم توجهي به آرامش و امنيت رواني جامعه و احترام به مباني فرهنگي و ارزشي مردم است كه در برخي استانها شاهد بوده ام. اما دست اندركاران رسانه در يزد اغلب دردمند اجتماع هستند و نگاهي تجاري به رسانه ندارند كه اين در نوع خود بسيار ارزشمند است.
وي در ادامه از رسانه هاي استان خواست تا توجه بيشتري به دغدغه ها و مطالبات نيروي انتظامي يزد داشته باشند و افزود: در استان مشكلات و گره هاي امنيتي و اجتماعي وجود دارد كه نياز است با كمك رسانه ها نسبت به آگاه سازي مردم و كنترل اين ناهنجاري ها و رفتارهاي فراقانوني اقدام كنيم.
فرمانده نيروي انتظامي استان يزد با اشاره به اينكه يزديها مردماني اهل ايمان و نجيب هستند كه در اغلب موارد اگر رفتاري غيرقانوني از آنها سر زده به اين دليل بوده كه از غيرقانوني بودن يا عواقب مخرب عمل خود مطلع نبوده اند، گفت: در اين زمينه نقش رسانه ها كليدي است. بطور مثال يكي از تهديدات جدي امنيتي و اجتماعي يزد، خانه هاي مسافري است كه خارج از ضوابط و عرف توسط مالكين يزدي در اختيار مسافران قرار مي گيرد.
وي افزود: پديده اجاره دادن اتاق يا ساختماني مسكوني در محلات يزد به مسافران خارج از نظارت سيستم هتلداري در حالي در يزد رو به گسترش است كه به بستري براي ورود مجرمين از ساير استانها به يزد شده است. بسياري از سارقين از نقاط مختلف كشور به يزد آمده و در همين خانه هاي مسافر مستقر مي شوند و بدون اينكه قابل شناسايي يا رديابي باشند دست به سرقت در يزد زده و سپس استان را ترك مي كنند. اين روند كار پليس را در شناسايي و برخورد با آنها بسيار مشكل كرده است.
فرمانده نيروي انتظامي استان با اشاره به اينكه يزد، شاهراه مواصلاتي كشور است و يكي از مسيرهاي اصلي ترانزيت مواد مخدر به حساب مي آيد، گفت: متاسفانه همين خانه هاي مسافر به يك توقفگاه چند روزه براي قاچاقچيان مواد مخدر تبديل شده است.
وي اظهار داشت: مطمئنيم كه مالكان خانه هاي مسافر در يزد اغلب هيچ اطلاعي از پيشينه مستاجران خود ندارند اما متاسفانه به دليل منفعت اندك مالي خانه خود را به راحتي و بدون نظارت در اختيار هر مسافري قرار مي دهند و ناخواسته بزرگترين ظلم را در حق امنيت و آسايش و آرامش مردم استان يزد مي كنند.
سردار ميرحيدري در ادامه افزود: استان يزد به پاس ايمان مردم يزد از امن ترين استانهاي كشور است و بايد اين ويژگي حفظ و حراست شود. پليس خدمتگزار مردم است و اميدواريم با كمك همه دستگاه ها خصوصا اهالي رسانه بتوانيم به وظايف خود عمل كنيم.
وي با اشاره به اينكه مهمترين هدف دشمن، فاصله اندازي ميان مردم با دولت و نظام است، گفت: بر همه ما وظيفه است كه شرايطي را فراهم كنيم تا دولت و همه نهادهاي اجرايي بتوانند بهترين خدمات را به مردم ارائه كنند. اميدوارم در پرتوي خدمت بي منت به مردم، دلبستگي آنها به نظام و انقلاب روز به روز بيشتر شود.
فرمانده نيروي انتظامي استان يزد به سختي معيشت و درآمدزايي نشريات اشاره كرد و اظهار داشت: فعاليت در رسانه با توجه به پايين بودن سطح دستمزدها و درآمدزايي ناچيز آن جز با عشق و علاقه ممكن نيست و كساني كه در اين عرصه فعاليت مي كنند، دلسوز جامعه و عاشق كار خود هستند.
صاحب امتياز نشريات گروه رسانه اي بشارت نو هم توضيحاتي از سابقه و زمينه هاي فعاليت اين رسانه در استان و كشور ارائه داد.
جواد آذرنگار ضمن تورق نخستين شماره هاي نشريات بشارت نو براي فرمانده نيروي انتظامي يزد بيان داشت: اولين شماره روزنامه بشارت در سال 1380با پيش شماره 'توفان امروز' منتشرشد. اين نشريه از سال 1381 با عنوان 'پيك بشارت' و بعد از آن 'بشارت نو' منتشر شد. اين نشريه تا سال 1392در گستره استان يزد توزيع مي شد و از آن پس با عنوان روزنامه سراسري در تهران منتشر مي شود و دفتر سرپرستي آن در يزد مستقر است.
وي افزود: در كنار آن روزنامه بشارت يزد از سال 1391 ابتدا با عنوان 'شهاب يزد'، بعد از آن 'روزنه' و بنيان گذاري شد. روزنامه بشارت يزد يكي از روزنامه هاي فعال و پر تيراژ استان يزد است كه به طور منظم منتشر شده و در حدامكان به ساير شهرستان ها هم فرستاده مي شود. اين روزنامه در حوزه هاي اجتماعي، سياسي، فرهنگي، ورزشي و اقتصادي مشغول به فعاليت است و با پيگيري سوژه هاي مختلف توسط خبرنگاران اين نشريه، در موارد زيادي خواسته هاي مردم استان به مرحله اجرايي شدن توسط مقامات رسيده است.
6197

سرخط اخبار استان‌ها