۲۷ دی ۱۳۹۷، ۹:۵۲
کد خبر: 83174012
T T
۰ نفر
فرماندار: 227 هتكار از اراضي ملي در ايرانشهر رفع تصرف شد

زاهدان - ايرنا - معاون استاندار سيستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه ايرانشهر گفت: 227 هكتار از اراضي ملي كه مورد تصرف افراد سودجو قرار گرفته بود از ابتداي امسال تاكنون در اين شهرستان رفع تصرف شده است.

نبي بخش داودي روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا از همراهي مسئولان ايرانشهر بويژه مراجع قضايي و نيروي انتظامي در برخورد با متخلفان قدرداني كرد و افزود: از آنجا كه منابع طبيعي متعلق به آحاد مردم و همچنين آيندگان است حفاظت از اين ثروت‌هاي خدادادي همكاري و مساعدت همه‌جانبه تمام دستگاه‌ها و مسئولان را مي‌طلبد
وي با اشاره به ضرورت مقابله مستمر با متخلفان حوزه زمين‌خواري و حفر چاههاي غيرمجاز ادامه داد: يكي از وظايف و تكاليف اصلي ما حفاظت از اراضي ملي، عرصه‌هاي منابع طبيعي، صيانت از منابع آب و جلوگيري از حفر چاههاي غيرمجاز است كه بايستي به طور مستمر و دائمي و قاطع انجام شود.
فرماندار ايرانشهر بر مقابله با زمين‌خواري و حفاظت از عرصه‌هاي ملي و منابع آبي تاكيد كرد.
وي افزود: تصرفات غيرقانوني زمين‌هاي دولتي و عرصه‌هاي طبيعي تخريب شديد محيط زيست را به همراه دارد و سلامت عمومي را به خطر مي‌اندازد كه بايد همه احساس مسئوليت كنند.
داودي اظهار داشت: منابع طبيعي مانند جنگل ها و مراتع تكيه گاهي مطمئن براي توسعه اقتصادي و اجتماعي، بستري مناسب براي رونق كشاورزي و زيست گياهان و جانوران و منبعي براي توليد اكسيژن و هواي سالم و پاكيزه به حساب مي آيد.
به گزارش ايرنا ايرانشهر از توابع سيستان و بلوچستان در 337 كيلومتري زاهدان مركز اين استان و در مسير ترانزيتي چابهار - ميلك واقع شده است.
7314**3213

سرخط اخبار استان‌ها