۱۸ آذر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83128081
T T
۰ نفر
87 مركز رشد و فناوری در كشور تاسیس شد

تهران - ایرنا - مسئول سازمان بسیج علمی ، فناوری و پژوهشی كشور گفت: در حال حاضر 87 مركز رشد و فناوری در كشور توسط سازمان این سازمان با هدف پیشرفت كشور و تجاری سازی علم تاسیس شده است.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایرنا ، مهدی رحیمی روز یكشنبه در نشست تعامل و هم افزایی رده های دانشی نیروهای مسلح، اظهار كرد: سازمان بسیج علمی ، فناوری و پژوهشی كشور ، تاكنون با 6هزار و 230 مخترع در ارتباط بوده و از سه هزار طرح پژوهشی حمایت شده است.
وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی خانه نخبگان نیز در پایگاه های بسیج در استان ها راه اندازی شده و فعالیت می كند.
رحیمی با اشاره به گرایش این طرح ها گفت: برق الكترونیك، ریاضی و نرم افزار، شیمی و مواد و طرح های فیزیك، كشاورزی و عمرانی از جمله گرایش این طرح ها است.
وی با شاره به اینكه سازمان بسیج با كمترین امكانات به این اهداف دست پیدا كرده است، تصریح كرد: كتابی توسط محققان بسیجی با عنوان پلاسما در صنعت هوا و فضا با موضوع كاهش نیروی مصرفی موشك ها آماده انتشار است كه این موضوع در مسائل نظامی بسیار حائز اهمیت است.

**طرح اعتلای بسیج
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور عنوان كرد: طرح اعتلای بسیج حمایت صفر تا صدی از مخترعین را عنوان می كند كه چرخه تولید علم در آن كامل بوده و علم را به مرحله تولید سرمایه می رساند.
وی درباره 4 محور اصلی این طرح گفت: مدیریت دانش، علوم انسانی انقلابی، توانمندسازی و گفتمان سازی از محورهای طرح است.
رحیمی افزود: محصول این محور ها رفع نیاز جامعه، اشتغال زایی و تربیت كادر علمی تراز انقلاب است.
مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری كشور با بیان اینكه چرخه علم و فناوری مهترین عرصه است، اظهار كرد: راه پیشرفت كشور توجه به تفكر بسیجی بوده كه تمدن ساز، افتخار آفرین و در خدمت صلح و امنیت كشور است.
وی با اشاره به اینكه علم و دین گرایی باید همراه یكدیگر باشد، افزود: توجه به جوانان و درون سازا بودن علم باعث رشد جامعه می شود.
رحیمی ادامه داد: استفاده از توانمندی های مخترعین بسیجی و ظرفیت های سخت افزاری و نرم افزاری در چرخه فناوری پیشرفت كشور را به همراه دارد.
وی با بیان اینكه همه ی معاونت های پژوهشی و دانشی كشور باید از تشكل های علمی حمایت كنند، گفت: سازمان بسیج علمی ، فناوری و پژوهشی كشور ، فناوری و پژوهشی كشور دو وجه سازمانی و معاونت دارد كه نظارت بر مخترعین و سیاست گذاری بر فعالیت های علمی و پژوهشی را عهده دار است.
یادآور می شود نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری سازمان بسیج علمی، پژوهشی صبح امروز- یكشنبه - افتتاح و از طرح های نوآورانه این سازمان توسط رئیس سازمان بسیج رونمایی شد.
9465 ** 1200

سرخط اخبار علم و آموزش