برترین شیمی‌دانان ایرانی سال ۱۴۰۳ معرفی و تجلیل شدند

تهران- ایرنا- برترین شیمی‌دانان کشور در چهار شاخه به انتخاب انجمن شیمی معرفی و با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، برترین شیمی‌دانان سال به انتخاب انجمن شیمی امروز (دوشنبه) در سالن خوارزمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و همزمان با بیست و دومین کنگره سه روزه بین المللی شیمی ایران در چهار شاخه مختلف شیمی آلی، شیمی تجزیه، شیمی معدنی و شیمی‌فیزیک با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت پژوهشی وزارت علوم معرفی و از زحمات آنها تقدیر شد.

سیدمصطفی حبیبی خراسانی در رشته شیمی فیزیک استاد دانشگاه در سیستان و بلوچستان، شایسته دادفرنیا در رشته شیمی تجزیه، استاد دانشگاه یزد،‌ صادق رستم نیا رشته شیمی آلی از دانشگاه علم و صنعت ایران و هادی کارگر شیمی معدنی از دانشگاه اردکان برترین شیمی‌دانان کشور بودند که از آنها تجلیل شد.

مشاور عالی رییس انجمن شیمی در این کنگره و پیش از اعطای جوایز برترین شیمی دانان کشور گفت: هفت سمینار از سال ۱۴۰۱ در دانشگاه ها برگزار کردیم که بیست و یکمین کنگره انجمن شیمی در سال ۱۴۰۱ در دانشگاه شهید مدنی مهم ترین آنها با حضور تعداد زیادی از اعضای این انجمن بود و در سال ۱۴۰۲ هم هشت همایش علمی برگزار شد. امروز شروع همایش های علمی ما در سال ۱۴۰۳ با این کنگره است که طی سه روز میزبان علاقمندان خواهد بود.

برترین شیمی دانان سال ۱۴۰۳ معرفی و تجلیل شدند

محمدرضا ایروانی افزود: بیش از ۱۵۰ نفر از شیمی دانان شاخه های مختلف را به عنوان شیمی دان طی سال های در کنگره های گذشته به عنوان برگزیده انتخاب کرده ایم. از سال ۱۳۷۳ تا ۱۴۰۲ از ۳۸ محقق و استاد شیمی‌عالی تقدیر شده است. در شیمی تجزیه نیز از ۱۳۷۲ تا ۱۴۰۱، ۴۰ استاد و محقق به عنوان برگزیده انتخاب شده اند.

برترین شیمی‌دانان ایرانی سال ۱۴۰۳ معرفی و تجلیل شدند

وی ادامه داد: همچنین در رشته شیمی فیزیک از سال ۱۳۸۶ تا ۱۴۰۱، ۳۱ استاد و در رشته شیمی معدنی از ۱۳۸۸ تا ۱۴۰۲ ۳۴ نفر از محققان و استادان برگزیده و تقدیر شده اند. امروز هم شیمی دانان برگزیده سال جاری معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین کنگره سه روزه بین المللی شیمی انجمن شیمی ایران از امروز به مدت سه روز با حضور شیمی دانان برتر کشور و اعضای انجمن شیمی در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران برگزار می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha