۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبرنگار: 1086
کد خبر: 85476534
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ثبت‌نام در بیست‌وششمین جشنواره جوان خوارزمی آغاز شد

۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۴۹
کد خبر: 85476534
ثبت‌نام در بیست‌وششمین جشنواره جوان خوارزمی آغاز شد

تهران- ایرنا- عضو هیات‌علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از آغاز ثبت‌نام در بیست‌و ششمین جشنواره جوان خوارزمی ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: علاقه‌مندان و افراد واجد شرایط تا پایان مرداد ماه وقت دارند در این رقابت علمی نام‌نویسی کنند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، مجید مقدم روز سه شنبه در حاشیه بیست و دومین کنگره بین‌المللی انجمن شیمی ایران گفت: علاقمندان شرکت در سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی، بیست و ششمین جشنواره جوان و سومین جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی تا پایان مرداد ۱۴۰۳ مهلت دارند در پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره‌های خوارزمی به نشانی www.khwarizmi.ir نام نویسی کنند.

وی افزود: ۱۸ زمینه علمی مورد پذیرش در جشنواره‌ها شامل فناوری‌های شیمیایی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق و کامپیوتر، هنر، معماری و شهرسازی، مدیریت آب، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پایه، مهندسی عمران، صنایع پیشرفته و مدیریت هوشمند فناوری، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، محیط زیست، فناوری‌نانو، مهندسی هوافضا، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، مهندسی مکاترونیک، مهندسی مخابرات و هوش مصنوعی و کوانتوم است. حداکثر سن مجری طرح متقاضی شرکت در جشنواره جوان خوارزمی سی‌وپنج سال تمام تعیین شده است.

عضو هیات علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همچنین گفت: از تفاوت‌های سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی که در اسفند ۱۴۰۳ برگزار می‌شود با دوره قبل انتخاب ۲۰ برگزیده برتر از کشورهای خارجی در کنار برترین‌های داخلی است.

به گزارش ایرنا، جشنواره خوارزمی که در سال ۱۳۶۶ بنیان نهاده شد، اکنون باسابقه‌ترین جشنواره علمی جمهوری اسلامی ایران است و جامعه برگزیدگان این جشنواره به اجتماعی چند هزار نفره می‌رسد. این جایزه به‌تدریج تکامل یافت و جشنواره جوان خوارزمی نیز در سال ۱۳۷۸ به آن اضافه شد.

اولین دوره جشنواره نوآوری و فناوری خوارزمی سال ۱۴۰۱ به دیگر بخش‌های این جشنواره پیوست و این زنجیره را کامل کرد. سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، متولی برگزاری جشنواره‌های خوارزمی است و اعضای هیات‌علمی این سازمان در قالب گروه‌های مختلف تخصصی داوری اولیه را برعهده دارند.

بیست و پنجمین جشنواره جوان خوارزمی سال گذشته در کنار سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و دومین دوره جشنواره بین‌المللی و نوآوری و فناوری خوارزمی برگزار شد. در اختتامیه جشنواره خوارزمی در مجموع ۲۰ طرح از ۱۴۰۵ طرح دریافت شده حائز رتبه شدند. ۱۲ نفر در بخش سی و هفتمین دوره بین‌المللی، چهار نفر خارجی و از کشورهای آلمان، پاکستان، ترکیه و آفریقای جنوبی بودند، ۶ نفر در جشنواره جوان و ۲ نفر هم در دومین جشنواره نوآوری و فناوری برگزیده شدند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha