۱۴ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۷
کد خبر: 83124158
T T
۰ نفر
اعتبارات پژوهشي كهگيلويه و بويراحمد 9 درصد افزايش يافت

ياسوج- ايرنا- استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: ميزان اعتبارات پژوهشي امسال اين استان پنج ميليارد و 500 ميليون ريال است كه نسبت به سال گذشته 9 درصد افزايش نشان مي دهد.

به گزارش ايرنا، علي محمد احمدي روز چهارشنبه در نشست كارگروه پژوهش كهگيلويه و بويراحمد در ياسوج اظهار داشت: اين ميزان اعتبار در سال گذشته چهار ميليارد و 700 ميليون ريال بوده است.
وي با اشاره به اهميت، ضرورت و جايگاه ارزنده پژوهش و نقش قابل ملاحظه آن در توسعه جامعه، افزود: تمامي مديران اجرايي و نهادهاي دولتي كهگيلويه و بويراحمد در زمينه مقوله تحقيق و پژوهش دغدغه بيشتري داشته باشند.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد خواستار انجام پژوهش هاي كاربردي، مأموريت گرا و تقاضامحور در اين استان شد.
احمدي بيان كرد: مشاركت همه جانبه دستگاه هاي اجرايي و نهادهاي دولتي كهگيلويه و بويراحمد براي برپايي مطلوب نمايشگاه و اجراي در خور شأن برنامه هاي هفته پژوهش امسال در شهر ياسوج مركز اين استان ضروري است.
وي عنوان كرد: تجهيز و آماده سازي محل برپايي نمايشگاه هفته پژوهش امسال در شهر ياسوج به بخش خصوصي و شركت نمايشگاه هاي كهگيلويه و بويراحمد واگذار شود.
احمدي ابراز داشت: دانشگاه ياسوج تا چهار روز آينده اطلاعات لازم در زمينه كمبودها، مكان و هزينه برپايي نمايشگاه هفته پژوهش امسال و دستگاه هاي اجرايي متقاضي شركت در آن را جمع بندي نهايي كند.
استاندار كهگيلويه و بويراحمد گفت: اين اطلاعات به سازمان مديريت و برنامه ريزي استان ارائه تا در مورد آنها تصميم گيري شود.
احمدي اظهار داشت: اقدام هاي پژوهشي و فعاليت هاي حوزه علم و فناوري كهگيلويه و بويراحمد در نمايشگاه هاي هفته پژوهش هر سال اين استان عرضه مي شود و به همين دليل نيز اهميت چشمگيري دارد.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كهگيلويه و بويراحمد نيز گفت: از مجموع چهار ميليارد و 700 ميليون ريال اعتبارات پژوهشي سال گذشته اين استان تنها سه ميليارد و 310 ميليون ريال معادل 70 درصد از سوي دستگاه هاي اجرايي استان جذب و هزينه شد.
حسن نوروزي اظهار داشت: دلايل كم كاري و سهل انگاري برخي دستگاه هاي اجرايي كهگيلويه و بويراحمد در اين زمينه به زودي از مديران آنها پرسيده مي شود و بايد پاسخگو باشند.
وي افزود: هفت محور و اولويت مهم پژوهشي سال 1397 كهگيلويه و بويراحمد تعيين شده كه شامل كشاورزي و منابع آب، محيط زيست و توسعه پايدار، فضاي كسب و كار، گردشگري، نظام درآمد و هزينه، آمايش سرزمين و نظام سكونتگاهي و اقتصاد دانش بنيان است.
رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد: اين هفت محور و اولويت به فراخوان گذاشته شده و پژوهشگران بومي يا غيربومي براي موضوع هاي مرتبط با آنها طرح پژوهشي ارائه مي دهند.
نوروزي عنوان كرد: طرح هاي پژوهشي ارائه شده نيز پس از تصويب نهايي در نشست كارگروه پژوهش كهگيلويه و بويراحمد به منظور اجرا وارد مرحله انعقاد قرارداد با محققان، دانشگاه ها يا مراكز علمي استان خواهند شد.
24 تا 29 آذر امسال به نام هفته پژوهش نامگذاري شده و شعار آن نيز «پژوهش هدفمند و فناوري ارزش­ آفرين در خدمت توليد ملي» است.
7535/6110

سرخط اخبار استان‌ها