۲۶ آبان ۱۳۹۷، ۱۵:۳۸
کد خبر: 83102757
T T
۰ نفر
ناوشكن سهند و زیردریایی فاتح به آب انداخته می شوند

تهران- ایرنا- معاون هماهنگ‌كننده ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام كرد كه به زودی ناوشكن سهند و زیر دریایی فاتح به ناوگان نیروی دریایی ارتش می پیوندند.

به گزارش ایرنا، امیر دریادار حبیب الله سیاری در حاشیه همایش بین المللی امنیت، پیشرفت و توسعه پایدار مناطق مرزی و كلانشهرها، فرصت ها و چالش ها كه در تالار وزارت كشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهارداشت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از زمان انقلاب و حتی شاید پیش از آن نیز تحریم بودند و این تحریم ها همچنان ادامه دارد.
وی افزود: تمامی كسانی كه ما را تحریم كرده اند، بدانند كه ما از تحریم سازندگی به وجود می‌آوریم و اگر كسی در خارج از كشور پیش‌بینی كرده كه امنیت مرزهای كشور در دوران اعمال تحریم‌های جدید دچار مشكل شود، اشتباه كرده و یاوه گفته است.
معاون هماهنگ كننده ارتش با بیان اینكه در سال های گذشته پیشرفت های خوبی در حوزه دفاعی به دست آمده است، گفت: در آینده نزدیك شاهد الحاق ناوشكن سهند و زیر دریایی فاتح به ناوگان نیرو دریایی خواهیم بود.
امیر سیاری با تاكید بر اینكه امنیت در مرزهای كشور به طور كلی برقرار است، گفت: اگر در طول زمان اتفاقی رخ دهد دور از ذهن نیست، اما امنیت مرزهای كشور در مقایسه با مرزهای منطقه از ضریب قابل اطمینانی برخوردار است.
وی با بیان اینكه پا در ركاب بودن نیروهای مسلح و همه سازمان های لشكری و كشوری مدیریت خوبی را در مرزها ایجاد كرده است، عنوان كرد: جمهوری اسلامی ایران امن ترین آسمان را دارد و در حوزه دریا و آبهای سرزمینی نه تنها امنیت را در آبهای خود بلكه در خلیج عدن نیز برقرار كرده‌ است.

**ناوشكن سهند
سهند سومین ناوچه كلاس موج محسوب می شود كه توسط نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران طراحی و ساخته و شهریور ماه سال 91 از سازه آن رونمایی شد و به گفته فرماندهان نیروی دریایی اكنون در مرحله تكمیل برخی سامانه های دفاعی قرار دارد.

سابقه زیر دریایی فاتح
زیرسطحی 527 تنی كلاس فاتح به عنوان یك زیردریایی نیمه سنگین تلقی شده و تناژ آن در زیرسطح نیز 593 تن است. این زیردریایی از نظر مشخصات عملیاتی بسیار برتر از زیر دریایی كلاس غدیر بوده و توانایی حركت در عمق 200 متر را به صورت عادی داشته و بیشینه عمق قابل دستیابی برای آن نیز 250 متر است.
در طراحی این زیردریایی متخصصان كشورمان سعی در حركت به سمت بهینه ترین حالت ممكن برای دستیابی به توانمندی رزمی بیشتر داشته اند از اینرو فاتح دارای 4 مقر پرتاب اژدرهای 533 میلیمتری بوده(قطر اژدر منظور است) و توانایی حمل 8 مین دریایی را نیز دارد.
سیام*9612*3070**1535
۰ نفر

سرخط اخبار سیاست