۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 5439
کد خبر: 85476690
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۱ قرارداد با کشورهای خارجی در حال عملیاتی شدن است

تهران-ایرنا-در جلسه پیگیری طرح ها و پروژه های مشترک همکاری با کشورهای خارجی اعلام شد، در ۸۰۰ مذاکره انجام شده با سران کشورهای خارجی تاکنون ۲۵۰ تفاهم نامه،‌ ۱۷۶ توافق نامه و ۱۲۱ قرارداد در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «محمد مخبر»معاون اول رئیس جمهور در این جلسه که معاونین وزارتخانه های مربوطه حضور داشتند، با اشاره به موفقیت سیاست خارجی دولت سیزدهم در گسترش ارتباطات و دیپلماسی بین المللی تأکید کرد: در این دولت با کشورهای همسو،‌ همسایگان و مستقل روابط بسیار مستحکمی برقرارشده است و همچنین عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمانهای مهم بین المللی امکانات و ظرفیت های فوق العاده ای است که باید وزارتخانه های ذیربط تفاهم ها،‌ توافق ها و قراردادهای سفرهای خارجی رئیس جمهور را پیگیری و عملیاتی نمایند.

معاون اول رئیس جمهور تأکید کرد: یک طرف مهم مذاکرات رئیس جمهور و مقامات دولتی با سران سایر کشورها،‌ دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها هستند که معاونین مربوطه برای پیگیری طرح ها و پروژه های مشترک همکاری با کشورهای خارجی مسئولیت جداگانه و ویژه ای برای عملیاتی شدن توافقات صورت گرفته با کشورها را دارند.

مخبر از معاونین وزارتخانه های پیگیر طرح های مشترک همکاری با کشورهای خارجی خواست تا ظرف ده روز آینده در یک برنامه عملیاتی زمانبندی شده تمامی توافق ها،‌ تفاهم ها و قراردادها پیاده سازی و تدوین و براساس آن گزارش عملکرد ماهانه ارائه شود.

در این جلسه اعلام شد، در ۸۰۰ مذاکره انجام شده با سران کشورهای خارجی تاکنون ۲۵۰ تفاهم نامه،‌ ۱۷۶ توافق نامه و ۱۲۱ قرارداد در حال اجرایی و عملیاتی شدن است.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha