تلاش کشورها برای قطع روابط اقتصادی با اسرائیل پس از عملیات وعده صادق 

تهران- ایرنا- نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: طبق گزارش معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه پس از عملیات وعده صادق تعدادی از کشورهای منطقه در صدد قطع روابط اقتصادی با رژیم صهیونیستی برآمده‌اند.  

ابراهیم عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی ایرنا با اشاره به نشست امروز سه شنبه اعضای کمیسیون امنیت ملی با وزیر امور خارجه و معاونانش گفت: این جلسه در محل وزارت امور خارجه و با هدف قدردانی از اقدامات اعضای کمیسیون امنیت ملی در پایان دوره یازدهم برگزار شد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این جلسه گزارش آخرین تحولات منطقه توسط وزیر امور خارجه و معاونش به اعضای کمیسیون ارائه شد.

عزیزی افزود: وزیر امور خارجه در این جلسه عنوان کرد که تحولات منطقه به سمتی حرکت می‌کند که ایران به عنوان پرچمدار تحولات منطقه‌ای و همچنین تحولات بین‌المللی شناخته می‌شود و کشورهای منطقه از این نقش ایران قدردانی می‌کنند و به جمهوری اسلامی ایران درود می‌فرستند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه مهدی صفری معاون وزارت امور خارجه در حوزه دیپلماسی اقتصادی گزارشی را از اقدامات این معاونت به اعضای کمیسیون ارائه کرد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در این جلسه صفری عنوان کرد که در سایه دیپلماسی فعال وزارت امور خارجه بخش قابل توجهی از دارایی‌های بلوکه شده ایران نزد کشورهای مختلف آزاد شده است.

عزیزی افزود: همچنین در این گزارش مطرح شد که پس از عملیات وعده صادق تعدادی از کشورهای منطقه و به ویژه کشور ترکیه درصدد آن برآمده‌اند تا ارتباطات اقتصادی خود را با رژیم صهیونیستی قطع کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق این گزارش بعد از عملیات وعده صادق کشور مصر هم در صدد برآمده است تا به جرگه کشورهای آفریقایی که از رژیم صهیونیستی به دادگاه لاهه شکایت کرده‌اند بپیوندد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: در طول ۴ سال مجلس یازدهم ۴۹ لایحه موافقتنامه از سوی دولت به مجلس تقدیم شده که در مجلس به تصویب رسید که از جمله آن می‌توان به لایحه عضویت ایران در پیمان شانگهای اشاره کرد.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha