۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۰:۲۴
کد خبر: 83097749
T T
۰ نفر
كتابخواني مرهمي براي بال شكسته فرهنگ مطالعه است

سمنان- ايرنا- استاندار سمنان گفت: امروز بال و پر شكسته فرهنگ مطالعه در كشور نيازمند مرهمي چون كتابخواني است.

به گزارش ايرنا، استاندار سمنان روز سه شنبه در پيامي به مناسبت 24 آبان روز «كتاب، كتابخواني و كتابدار» ضمن تبريك اين روز آورده است: امروز بال و پر شكسته فرهنگ مطالعه نيازمند مرهمي چون كتابخواني است و مجالست با كتاب زمينه ساز حركت هاي علمي و فرهنگي بيشماري خواهد بود و اين موضوع طلب مي كند از كتاب و از نقش كتابخانه‌هاي عمومي به عنوان راهي براي رشد فرهنگي افراد جامعه غافل نباشيم.
در پيام استاندار سمنان آمده است: 24 آبان ماه هر سال به‌منظور ارج گذاري به قشر فرهيخته كتابداران و نويسندگان بي چشم داشت عرصه علم و دانش و تمام متوليان فرهنگ مكتوب كشور، به‌عنوان روز كتاب، كتاب‌خواني و كتابدار ثبت شده است.
در اين پيام چاوشي تاكيد كرد: روز كتاب روزي كه در تقويم‌ها ماندگار شد تا اهميت و جايگاه تلاشگران عرصه انديشه و قلم در ذهن‌ها جاودانه شود و همچون برگ زريني در تاريخ بدرخشد.
وي ادامه دارد: ما مسلمانان مفتخر به داشتن كتابي ژرف، به نام قرآن هستيم، بي پايان و پرگهر و دين اسلام كه پرچمدار انديشه و معرفت بن مايه كتاب، صدها انديشمند بزرگ جهان اسلام گواه روشني است بر جايگاه رفيع علم و كتابت در بين مسلمانان.
اين پيام استاندار سمنان، كتابخانه‌هاي عمومي را از نمادهاي حضور يك ملت در دنياي جديد عنوان كرد و افزود: براي درك دنيا ناگزير از كتاب هستيم و چه جايي بهتر از كتابخانه‌هاي عمومي كه مردم و كتاب را همزمان گردهم مي آورد.
استاندار سمنان در اين پيام افزود: كتابخانه‌هاي عمومي اين فرصت را براي همه افراد جامعه فراهم مي كند كه به شكلي فعال در امور فرهنگي و اجتماعي جامعه خود دخالت داشته و در فرآيند‌هاي فرهنگي جامعه نقش موثري ايفا كنند.
استاندار سمنان در اين پيام خاطر نشان كرد: عزم اين نهاد، كمك به بالندگي و شكوفايي استعدادهاي فردي در راستاي توليد انديشه، علم و غناي فرهنگ جامعه است و وظيفه همگان است كه با استقبال از اين مكان ارزشمند، بر شكوفايي استعدادهاي نهفته ميهن اسلامي‌مان بيفزايد. اين پيام مي افزايد: استان سمنان ديار دارالمرحمه، به عنوان مهد عرفان و خرد برخود مي بالد كه انديشمندان و بزرگاني همچون بايزيد بسطامي و ابوالحسن خرقاني، علاء الدوله سمناني و ابن يمين فريومدي، در طول سده هاي تاريخي در دامان خود رشد داده است و در زمان حاضر نيز با وجود كتابداران مشاور، امين و آگاه سعي در بستر سازي براي شكل گيري و هدايت افراد براي تبديل شدن به سرمايه اجتماعي و فرهنگي دارد.
چاوشي در انتهاي پيام آورده است: 24 آبان روز كتاب، كتابخواني و كتابدار را به خادمان حوزه كتاب و كتاب‌خواني، تلاشگران عرصه انديشه و قلم و پاسداران فرهنگ مكتوب به ويژه كتابداران و كاركنان كتابخانه‌هاي عمومي استان سمنان تبريك عرض نموده و آرزوي موفقيت و سربلندي را براي يكايك اين عزيزان دارم.
در استان سمنان حدود 61 هزار نفر در 70 كتابخانه عمومي عضويت دارند.
7342/6103

سرخط اخبار استان‌ها