۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83096825
T T
۰ نفر

155 مدرسه كردستان در عرصه هاي وقفي واقع شده است

۲۱ آبان ۱۳۹۷، ۱۴:۰۵
کد خبر: 83096825
155 مدرسه كردستان در عرصه هاي وقفي واقع شده است

سنندج - ايرنا - مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان گفت: از ميان سه هزار و 800 مدرسه استان، 155 واحد آموزشي در عرصه ها و زمين هاي وقفي احداث شده اند.

به گزارش خبرنگار ايرنا، حجت الاسلام مصطفي نوروزي روز دوشنبه در آيين نواخته شدن زنگ وقف در دبيرستان رستگاران سنندج اظهار داشت: سنت حسنه وقف در حوزه آموزش، تعليم و تربيت دانش آموزان خدمات ارزنده اي داشته است.
وي افزود: وجود وقف هاي با نيت علم و فناوري و تحصيل و كمك به دانش آموزان بي بضاعت مستعد نه تنها اجر معنوي دارد بلكه زمينه هاي توسعه اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي كشور را نيز فراهم مي كند.
مديركل اوقاف و امور خيريه كردستان با بيان اينكه در استان كمترين وقف ها در زمينه تحصيل و علم و فناوري است از خيرين و واقفان خيرانديش خواست وقف هاي خود را به اين حوزه سوق داده و با اين كار، زمينه هاي پيشرفت علمي بيشتر استان فراهم كنند.
وي با اشاره به اينكه در حال حاضر 95 درصد موقوفات كردستان با نيات مساجد است، تاكيد كرد: ما مخالف مسجد سازي نيستيم اما از مردم تقاضا داريم نيات خود را به سمت نيازهاي روز سوق دهند.
حجت الاسلام نوروزي يادآور شد: هم اكنون نيازها در زمينه هاي مختلف ديگري همانند كمك به زوج هاي بي بضاعت، ايتام و فقرا، دارو و درمان و دانشجويان بي بضاعت نياز به وقف داريم.
وي همچنين با اشاره به اينكه امروز زنگ وقف در 10 مدرسه استان نواخته شد، هدف از اين برنامه را نهادينه كردن فرهنگ وقف در ميان دانش آموزان و اولياي مدرسه اعلام كرد.
در اين آيين، همچنين مسابقه دهه وقف در ميان دانش آموزان دبيرستان رستگاران برگزار و به قيد قرعه از برگزيدگان تجليل شد.
به گزارش ايرنا، در استان كردستان از ميان 770 نيت در سطح كشور حدود 25 تا 30 نيت وجود دارد كه بايد در راستاي ارتقاي آن تلاش بيشتري كنيم.
هم اكنون 2 هزار و 132 موقوفه با 14 هزار و 714 رقبه متصرفي و 2 هزار و 941 رقبه غير متصرفي در استان كردستان وجود دارد.
از 15تا 25 آبان با عنوان دهه وقف نامگذاري شده است.
7348/9102

سرخط اخبار استان‌ها