۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85474211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در کردستان در حال ساخت است

۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۵۵
کد خبر: 85474211
پنج تصفیه‌خانه فاضلاب در کردستان در حال ساخت است

سنندج- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: ۱۲ تصفیه‌خانه فاضلاب در استان وجود دارد و پنج مورد دیگر نیز در دست ساخت است.

به گزارش ایرنا، محمد فرهاد روز یکشنبه با اعلام این خبر به خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر سه تصفیه خانه فاضلاب روستایی و ۲ تصفیه خانه فاضلاب شهری با توان تصفیه ۱۴ هزار و ۸۰۰ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز در حال ساخت است.

وی افزود: خانه فاضلاب شهر دهگلان با ظرفیت ۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب در شبانه روز، برای جمعیت ۴۰ هزار نفر و تصفیه خانه فاضلاب شهر دیواندره با ظرفیت تصفیه ۶ هزار و ۳۴۰ مترمکعب در شبانه روز، برای جمعیت ۴۲ هزار نفر در حال اجراست.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان یادآور شد: در حوزه روستایی نیز تصفیه خانه روستای سراب قامیش سنندج با توان تصفیه ۴۱۴ مترمکعب فاضلاب در شبانه روز و تصفیه خانه شوی بانه با ظرفیت تصفیه ۶۴۰ مترمکعب در شبانه روز در حال احداث است.

فرهاد به در دست ساخت بودن تصفیه خانه فاضلاب روستای خامسان کامیاران با ظرفیت تصفیه ۶۰۰ مترمکعب در شبانه روز برای جمعیت ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر اشاره کرد.

وی با اشاره به افتتاح طرح ارتقای تصفیه خانه فاضلاب شهر سنندج در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان، اضافه کرد: طرح ارتقای تصفیه خانه های فاضلاب شهرهای مریوان، سقز و سریش آباد نیز در دست اجرا است.

مدیرعامل شرکت آبفا کردستان افزود: در حال حاضر ۱۰ تصفیه خانه فاضلاب شهری و ۲ تصفیه خانه فاضلاب روستایی در استان با ظرفیت تصفیه ۲۶۳ هزار مترمکعب فاضلاب در شبانه روز فعالیت دارد.

در حال حاضر ۹۶ درصد جمعیت شهری استان کردستان زیر پوشش خدمات جمع آوری بهداشتی فاضلاب قرار دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha