۸ آبان ۱۳۹۷، ۹:۳۳
کد خبر: 83083328
T T
۰ نفر
مواظب كلاهبرداران از نام بيمه سلامت باشيد

بجنورد- ايرنا- مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي گفت: بيمه‌شده ها مراقب سوء استفاده كننده ها از نام بيمه سلامت باشند، اين بيمه هيچ گونه تماس تلفني براي پوشش بيمه‌اي با شهروندان برقرار نمي‌كند.

محسن رعنايي روز سه شنبه در گفت و گو با ايرنا با بيان اينكه مردم مواظب سوء استفاده احتمالي افراد متقلب و شركت هاي سود جو باشند اظهار داشت: اين اقدامات براي خالي كردن جيب مردم انجام مي شود.
وي از سوء استفاده برخي از شركت‌ها و بازاريان دروغين از نام بيمه سلامت خبر داد و گفت: مشاهده شده برخي افراد از بيمه‌شده ها سوء استفاده كرده اند.
وي افزود: تحت عنوان‌هايي از بيمه‌شده ها به مردم وعده پرداخت هزينه‌هاي درمان از جمله هزينه‌هاي دندانپزشكي را به‌صورت تلفني مي‌دهند.
وي با بيان اينكه مردم فريب اين دروغ‌ها را نخورند اظهار داشت: هرگونه سوء ‌استفاده از نام و اعتبار نهادهاي دولتي به هر شكل توسط اشخاص مختلف از عناوين مجرمانه محسوب مي‌شود و حق تعقيب و پيگيري قانوني از طريق مراجع قانوني وجود دارد.
مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي افزود: سودجويان با بيمه شده ها تماس مي گيرند و اذعان دارند كه به آنان خدمات ارائه خواهند داد، پس از جمع آوري منابع مالي ديگر پاسخگو نيستند.
وي با بيان اينكه اين افراد بيشتر با بيمه شده هاي بيماران خاص نيز تماس داشته اند اظهار داشت: آنان به بيماران گفته اند كه داروهاي مورد نياز آنان كه بعضا قيمت بالا و كمياب هستند را تامين خواهند كرد، اما پس از گرفتن اوراق و دفاتر بيمه ديگر جوابگو نبوده اند.
رعنايي افزود: بسياري از اين افراد و شركت‌ها با دادن وعده‌هاي دروغين از جمله ارائه بيمه تكميلي به بيمه شدگان، ارائه بيمه مكمل دندانپزشكي، ارائه دفترچه بيمه يا كارت بيمه سلامت، داشتن قرارداد و پرداخت هزينه‌هاي آزمايشگاه، ويزيت پزشكان و داروخانه‌ها و هزينه‌هاي دارويي با احتساب حق بيمه به بيمه شده ها اقدام به اخاذي از مردم كرده و باعث سوء استفاده از نام اين سازمان و خدشه‌دار شدن آن در منظر افكار عمومي مي‌شوند.
مديركل بيمه سلامت خراسان شمالي با بيان اينكه افزون بر 60 درصد جمعيت استان از خدمات بيمه سلامت برخوردار هستند اظهار داشت: از مجموع بيمه شده هاي زير پوشش بيمه سلامت 57 هزار و 90 نفر كاركنان دولت، 420 هزار و 70 نفر روستايي، يكهزار و 696 نفر ايرانيان، 20هزار و 768 نفر ساير اقشار و 131 هزار و 579 نفر بيمه همگاني هستند.
به گزارش ايرنا افراد منفعت طلب در تماس هاي تلفني اعلام مي كنند دولت براي بيمه شدن آنها مبالغي را پرداخته و آنها به اجبار بايد مابه‌التفاوت اين مبالغ را به فرد مراجعه كننده به در منزل و يا شركت تماس گيرنده بپردازند، كه غير قانوني و كذب محض است.
هيچ فرد يا شركتي نمي تواند بيمه درمان پايه و يا دفاتر درماني شهروندان را باطل كند با توجه به اين نكته از آنجا ضرورت مي يابد كه در تماس هاي تلفني وقتي شهروندان اعلام مي كنند كه بيمه درمان پايه دارند و نيازي به خريد مجدد آن را ندارند، بعضا تماس گيرنده تهديد مي كند كه در صورت عدم پرداخت مبالغ مورد نظرش، دفاتر بيمه درمان شهروندان را باطل مي كند كه اين ادعا تماس گيرنده خلاف واقع و كذب است.
به گزارش ايرنا علاوه بر سوء استفاده از نام بيمه سلامت برخي از افراد با نام بيمه هاي مختلف با شهروندان تماس مي گيرند و عنوان مي كنند كه با مبلغ دو ميليون ريال بيمه تكميلي در درمان خواهند شد و از طريق پيك موتوري مبلغ را نيز دريافت مي كنند و يك كارت در قبال آن به شهروندان مي دهند.
خراسان شمالي 863 هزار نفر جمعيت دارد.
3007/ 6042

سرخط اخبار استان‌ها