۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 83077470
T T
۰ نفر

بحران در مرز بوسني و كرواسي افزايش يافت

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۰۵
کد خبر: 83077470
بحران در مرز بوسني و كرواسي افزايش يافت

بلگراد - ايرنا - حدود 150 تا 200 مهاجر روز چهارشنبه با عبور از صف ماموران پليس در مرز كرواسي و بوسني و هرزگوين خود را به پلي در نزديكي مرز كرواسي رسانده و برخوردها را تشديد كردند.

به گزارش روز چهارشنبه ايرنا، گزارش هاي رسانه هاي مختلف منطقه بالكان حاكي از اين است كه تعدادي از مهاجرين كه حدود 200 نفر گزارش شده اند با عبور از صف پليس بوسني و هرزگوين خود را به خط عبور مرزي كرواسي رساندند.
مهاجرين كه شب گذشته (سه شنبه شب) در درون مرزهاي بوسني و هرزگوين با كرواسي در منطقه (وليكا كالدوشا – ماليواتس) در انتظار ورود به كرواسي به سر مي بردند، بامداد امروز (چهارشنبه) از صف اول و دوم پليس مرزي بوسني و هرزگوين عبور كردند.
حدود 200 مهاجر غير قانوني كه هدف آنان رسيدن به درون مرزهاي كرواسي است به اين طريق خود را به پلي كه بوسني وهرزگوين رابه كرواسي ارتباط مي دهد رسانده و تلاش مي كنند تا وارد اين كشور اتحاديه اروپا شوند.
اين مهاجرين غيرقانوني كه در بين آنها زن و كودك نيز ديده مي شود، تقريبا هيجان زده و از وضعيت كنوني خود بسيار نگران هستند.
بيش از يكصد مهاجر كه شب را در روي پل در مرز بوسني و هرزگوين و كرواسي سپري كردند با فرياد كشيدن (مرزها را باز كنيد) خواهان وارد شدن به كرواسي و از آن طريق به سمت كشورهاي شمالي اتحاديه اروپا هستند.
مهاجرين شب گذشته را در چادرهايي در بين مرزهاي بوسني و هرزگوين در هواي بسيار سرد گذراندند.
در روزسه شنبه ( 23 اكتبر / يكم آبان ماه) همچنين حدود 400 مهاجر خود را به نزديكي مرزهاي بوسني و هرزگوين با كرواسي در منطقه كالدوشا- مالييواتس رساندند.
پناهجويان و مهاجرين خواهان توقف و اسكان در كرواسي نيستند و تنها خواهان عبور از اين كشور عضو اتحاديه اروپا هستند تا خود را به كشورهاي شمال اروپا برسانند.
پس از كنترل شديد مرزهاي كشورهاي يونان، مقدونيه، صربستان و كرواسي به اروپاي غربي، پناهجويان مسير بوسني و هرزگوين را براي عبور به ديگر كشورهاي اروپايي يافته اند وبه همين خاطر است كه بوسني و هرزگوين درسال گذشته مسير تردد پناهجويان بوده و تحت فشار قرار گرفته است.
همچنين گفته شده است كه بيشتر مهاجرين و پناهجويان در بوسني و هرزگوين را اتباع كشورهاي افغانستان، ليبي، ايران، الجزاير و پاكستان تشكيل مي دهند.
اروپام**436**1590
۰ نفر

سرخط اخبار جهان