۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
کد خبر: 83069876
T T
۰ نفر

شمار قربانيان انفجار در كريمه به 19 نفر رسيد

۲۵ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۱۴
کد خبر: 83069876
شمار قربانيان انفجار در كريمه به 19 نفر رسيد

مسكو -ايرنا-شمار قربانيان حادثه انفجار در كالج فني در شهر كرچي شبه جزيره كريمه به 19 نفر رسيد و حدود 40 نفر هم در بيمارستان ها بستري هستند.

به گزارش ايرنا، عامل اين حادثه 'ولاديسلاو روسلياكف' جواني 18 ساله بود كه بمب حاوي قطعات فلزي را در كالج پلي تكنيك شهر كرچي منفجر كرد.
اين جوان دانشجو با دو كيف دستي كه در هر كدام يك بمب قرار داشت و نيز اسلحه خودكار با تعدادي فشنگ به كالج رفت.
براساس گزارش كميته تحقيقات قضايي روسيه، در ابتدا يكي از دو بمب در غذاخوري كالج منفجر مي شود كه براي افزايش قدرت تخريب پر از قطعات كوچك فلزي بود.
مهاجم جوان سپس شروع به تيراندازي به ديگران كرد.
رسانه هاي روسي اعلام كردند كه فرد مهاجم پس از پايان كار خودكشي كرده است و بمب دوم كه در كيف دستي دوم وي قرار داشت، نيز قبل از انفجار خنثي شد.
در ساعات اوليه اين اقدام رسانه هاي روسيه اعلام كردند كه 10 نفر كشته شدند و تعداد مجروحان نيز حدود 50 نفر اعلام شد.
اما به مرور زمان شمار كشته شدگان افزايش يافت و نهايتا به 19 نفر رسيد.
اكنون رسانه هاي روسيه گزارش مي دهند كه 37 نفر در بيمارستان ها بستري هستند و حال 12 تن از آنها وخيم گزارش شده است.
كميته تحقيقات قضايي روسيه در ابتدا اين حادثه را حمله تروريستي خواند اما بعد از ظهر امروز و پس از تكميل تحقيقات اعلام شد كه حادثه در كالج شهر كرچي به عنوان قتل گروهي طبقه بندي شده است.
اكثر قربانيان اين حادثه نوجواناني بودند كه در كالج تحصيل مي كردند و بسياري از مجروحان نيز نوجوان هستند.
شاهدان عيني مي گويند پس از انفجار بمب در ساختمان كالج، تيراندازي در داخل ساختمان شروع شد.
در همين حال شبكه تلويزيوني رن.تي.وي كه ظهر امروز گفته بود مهاجم 22 سال داشته است، اعلام كرد فرد مهاجم در ماه سپتامبر 18 ساله شده است و بلافاصله پس از اينكه حق خريد اسلحه را كسب كرده است، سلاح خودكار با چند جعبه فشنگ خريده است.
سازمان هاي امنيتي مسكو درحال بررسي زواياي ديگر اين حادثه هستند تا اطمينان پيدا كنند اين فرد همدست ديگري نداشته است.
به دليل وقوع اين كشتار دسته جمعي، سه روز عزاي عمومي در شبه جزيره كريمه اعلام شده است ضمن اينكه مردم مسكو، از بعداز ظهر امروز با حضور در باغ الكساندر، با اهداء گل به نماد سرباز گمنام شهر كرچي به جانباختگان اداي احترام كرده اند.
ولاديمير پوتين رئيس جمهوري روسيه نيز كه در زمان انتشار خبرهاي اوليه از اين حادثه كمي آنطرف تر از كريمه در شهر بندري سوچي درحال مذاكره با همتاي مصري خود بود، در جمع خبرنگاران خواستار يك دقيقه سكوت به احترام قربانيان شد.
برخي رسانه ها گمانه زني كرده بودند كه شايد پوتين با توجه به نزديكي به محل حادثه خود را به اين محل برساند اما بعد اعلام شد از آنجا حضور رئيس جمهوري در محل نياز به تدابير ويژه امنيتي دارد و ممكن است روند تحقيقات را با كندي مواجه كند، بنابراين بنظر نمي رسد كه پوتين در چنين شرايطي به شهر كرچي برود.
شبك**اروپام*391*1346**1392

سرخط اخبار جهان