۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۱۳:۰۴
کد خبر: 83066506
T T
۰ نفر
90 درصد ابلاغ های قضایی كرمان بصورت واقعی به دست مردم می رسد

كرمان - ایرنا - معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان كرمان گفت: 90 درصد ابلاغ های قضایی با راه‌ اندازی ابلاغ الكترونیك در این استان بصورت واقعی به دست مردم می رسد در صورتی كه پیش از راه‌ اندازی این سیستم كمتر از 40 درصد ابلاغ ها واقعی بود.

حمید خالقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینكه 40 دفتر خدمات الكترونیك قضایی از سال 91 در كشور راه اندازی شد كه از این تعداد سه دفتر در استان كرمان قرار داشت افزود: این آمار در حال حاضر در كشور به 520 و در كرمان به 15 مورد افزایش یافته است.
وی با اشاره به اینكه 10 دفتر خدمات الكترونك قضایی در استان كرمان در شهرستان ها و پنج دفتر در شهر كرمان مشغول ارائه خدمات قضایی است اظهار داشت: 228 عنوان خواسته در دفاتر خدمات قضایی الكترونیك ذكر شده كه افراد با مراجعه به این دفاتر می توانند خواسته های خود را انتخاب و نوع دادخواست خود را تعیین كنند.
معاون آمار و فناوری اطلاعات دادگستری استان كرمان تصریح كرد: ثبت دادخواست مربوط به دادگاه، ثبت دادخواست مربوط به شورای حل اختلاف، اظهارنامه، تجدیدنظر خواهی، واخواهی، اعتراض ثالث، اعاده دادرسی مدنی و فرجام خواهی از جمله اقداماتی است كه در دفاتر خدمات الكترونیك قضایی انجام می شود.
خالقی با اشاره به اقدامات دفاتر خدمات الكترونیك قضایی در آینده نزدیك بیان داشت: اعتراض به قرار دادسرا، اعتراض به رأی شورای حل اختلاف، تمدید پروانه وكلا، ابطال تمبر مالیاتی وكلا، صدور گواهی عدم سوء پیشینه كیفری، ثبت شكوائیه، مطالبه خسارت ایام بازداشت، واخواست سفته و لایحه از جمله اقداماتی است كه بزودی در این دفاتر انجام می شود.
وی با بیان اینكه از سال 95 ابلاغ ها بصورت الكترونیك برای افراد حقیقی و از سال 96 بصورت الكترونیك برای افراد حقوقی ارسال می شود یادآورشد: 21 تا 26 مهرماه هفته خدمات الكترونیك قضایی نامگذاری شده است.
معاون آمار و فناوری اطلاعات اداره كل دادگستری استان كرمان افزود: علاوه بر ابلاغ الكترونیكی در استان برای اولین بار برای زندانیان طرح مراقبت الكترونیكی انجام گرفته و چند نفر با اجرای پابند الكترونیكی تحت مراقبت قرار گرفته و از زندان آزاد شده اند.
3029/9895

سرخط اخبار استان‌ها