۱۴ مهر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۴
کد خبر: 83056250
T T
۰ نفر
یمن عبور خط لوله نفت عربستان را از خاك خود محكوم كرد

تهران- ایرنا- وزارت نفت و معادن یمن اقدام عربستان در احداث خط لوله نفت كه از خاك یمن با عبور از استان های حضرالموت و المهره به دریای عربی منتقل می شود، محكوم كرد.

به گزارش روز شنبه شبكه خبری المسیره ، وزارت نفت یمن امروز /شنبه/ با صدور بیانیه ای اعلام كرد: اقدام عربستان نقض صریح قوانین بین المللی و غارت ثروت ها و منابع یمن با همدستی رئیس جمهوری مستعفی و فراری است.
این بیانیه تاكید كرد: مداخله عربستان، غارت منابع یمن و نابودی آن و آسیب رساندن به اقتصاد ملی، اقدام قاطعانه یمن برای پایان دادن به مداخلات سعودی و تمایلات توسعه طلبانه و توطئه های آن علیه این كشور را می طلبد .
این در حالی است كه پیش از این اهالی استان المهره مخالفت خود را به احداث خط لوله نفتی عربستان در خاك یمن اعلام كرده بودند.
بیانیه مذكور خاطر نشان ساخت: اقدام عربستان تجاوزی دیگر در چارچوب جنگ علیه یمن ، اشغال خاك و غارت منابع آن است كه باید با آن از طریق راه های قانونی مقابله كرد.
این بیانیه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست مانع تداوم اقدامات تجاوزكارانه عربستان، غارت منابع ، اشغال خاك یمن و نقض حاكمیت آن شوند.
'علی الحریزی' استاندار المهره پیش از این گفته بود: جنبش مردمی در المهره، به سعودی‌ها اجازه نخواهد داد طرح خود را برای احداث خط لوله نفت از خاك عربستان تا دریای عرب از خاك استان المهره، عملی كند.
استاندار سابق المهره یمن تاكید كرده بود مردم این استان به عربستان سعودی اجازه نخواهند داد خط لوله نفت در استان المهره احداث كند.
الحریزی كه در تظاهرات مردم استان المهره علیه سعودی‌ها نیز شركت كرده بود، گفت: جنبش مردمی در المهره، به سعودی‌ها اجازه نخواهد داد طرح خود را برای احداث خط لوله نفت از خاك عربستان تا دریای عرب از خاك استان المهره، عملی كند.
'الحریزی' افزود: ما این اقدام را نقض حاكمیت ملی یمن می‌دانیم. سعودی‌ها به شیوه‌های مختلف از جمله اعزام نیرو و به خدمت گرفتن عاملان نفوذی و خائنان، این طرح را عملی كنند، اما مردم یمن آمادگی كامل دارند و شبانه روز با این اقدام مقابله می‌كنند. مگر آنكه توافقنامه‌ای برای احداث این خط لوله منعقد شود كه حاكمیت ملی یمن را حفظ كند.

** اهالی استان تعز در اعتراض به جنگ اقتصادی عربستان تظاهرات كردند
اهالی شهر تعز امروز شنبه در اعتراض به نابسامانی اوضاع اقتصادی كشور بر اثر تداوم تجاوز ومحاصره یمن از سوی عربستان تظاهرات كردند.
تظاهر كنندگان با حمل پرچم های یمن ائتلاف سعودی اماراتی را مسئول نابسامانی اوضاع اقتصادی استان های یمن و تداوم جنگ و گرسنگی و دیگر بحران های كشور دانستند.
تظاهر كنندگان با سردادن شعارهایی علیه عبد ربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری وی و ائتلاف سعودی اماراتی را عامل بدبختی های كشورشان دانستند.
اهالی استان تعز برای چهارمین روز متوالی در اعتراض به بحران اقتصادی یمن اعتصاب و مغازه ها را تعطیل كردند.
اهالی استان های جنوبی یمن نیز در اعتراض به اوضاع بد اقتصادی تظاهرات كرده خواستار خروج اشغالگران از خاك یمن شدند.
عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند كشور عربی و با كمك و چراغ سبز آمریكا، حملات گسترده ای را علیه یمن فقیرترین كشور عربی آغاز كرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این كشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.
تجاوز عربستان به یمن تاكنون منجر به كشته شدن بیش از 16 هزار یمنی بی گناه و ویرانی زیر ساخت های این كشور شده است.
خاورم** 1453**1144
۰ نفر

سرخط اخبار جهان