۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۱:۲۵
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85477667
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سیاست شکست خورده کوچاندن ساکنان نوار غزه راه به جایی نمی‌برد

تهران- ایرنا- یکی از تحلیلگران امور فلسطین با اشاره به ناکامی اشغالگران در سیاست کوچاندن ساکنان نوار غزه اعلام کرد: رژیم صهیونیستی نمی‌خواهد بفهمد که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین، آرامشی در منطقه نخواهد داشت.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از العربی الجدید، «حسام الدجنی» تحلیلگر امور فلسطین با اشاره به اقدامات ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه ساکنان نوار غزه گفت: کوچاندن ساکنان غزه در راستای تاریخی است که تکرار می شود.

وی افزود: اشغالگران صهیونیست از کشتار و نسل کشی با هدف راندن فلسطینیان از سرزمین خود بهره می‌برند.

این تحلیلگر اضافه کرد: فلسطینی‌ها از زمان رانده شدن از سرزمین خود، هرگز حق تاریخی خود را فراموش نکرده و بر آن اصرار دارند. آنها در روز ۱۵ ماه می(یوم النکبه) بر پایان اشغالگری و تحقق حق بازگشت پافشاری می‌کنند.

وی ادامه داد: فلسطینیان حق خود را فراموش نکرده و از همه گزینه های نظامی و سیاسی و اقتصادی برای بازگشت به سرزمین خود استفاده می‌کنند. حق بازگشت حقی است که کشتار و جنگ اشغالگران آن را خدشه دار نمی‌کند.

الدجنی تاکید کرد: اشغالگران هنوز این درس را نگرفته‌اند که کوچاندن ثمر بخش نیست و در حال تکرار این رویه در نوار غزه با گذشت هشت ماه از جنگی هستند که در آن به کشتار و کوچاندن روی آورده اند.

به گفته این تحلیلگر، اشغالگران زیرساخت‌ها را تخریب و نابود کردند، اما در غلبه بر فلسطینیان ناکام ماندند و فلسطینیان بر حق، سرزمین و تمایل به بازگشت به اراضی خود و پایان اشغالگری بیش از پیش اصرار دارند.

وی بیان کرد: سناریوی کوچاندن، شکست خورده است، هرچند رژیم اسرائیل موفق به وادار کردن برخی فلسطینی‌ها به ترک مناطق خود شده باشد، اما این رانده شدگان هرگز از حق خود نمی‌گذرند. اشغالگران نمی‌خواهند به این موضوع اذعان کنند که بدون تشکیل کشور مستقل فلسطین، امنیتی برای آنها در منطقه وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، «یوم النکبه» یا «روز نکبت»، روزی است که حتی باگذشت ۷۶ سال از وقوع آن، نه‌تنها از ذهن مردم آزاده جهان و فلسطین لحظه‌ای پاک نشده، بلکه با آغاز تجاوزات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه در روز هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و ادامه آن به مدت بیش از هفت ماه، امروز بیش از پیش در حال تداعی در ذهن جهانیان است.

۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ می ۱۹۴۸ میلادی سالروز ایجاد و تاسیس رژیم جعلی صهیونیستی با آواره کردن ملت فلسطین از سرزمین تاریخی و آبا و اجدادی آنها است. ملت فلسطین یک روز پس از ایجاد این رژیم جعلی یعنی ۱۵ می را روز نکبت نامیده اند تا یادآور جنایت صهیونیست ها در آواره کردن فلسطینیان و کشتار و درد و رنج آنها و زنده نگه داشتن آن در تاریخ باشند. صهیونیست‌ها با اشغال سرزمین فلسطین و تاسیس رژیم جعلی خود در ۱۴ می، پایه‌های ناامنی، بی‌ثباتی، جنایت و اشغالگری را در منطقه بنا کردند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha