۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸
کد خبر: 83053045
T T
۰ نفر
تخليه و بارگيري كالا در بندر آستارا 35 درصد افزايش يافت

آستارا - ايرنا - رئيس اداره بندر و دريانوردي آستارا گفت: 121 هزار و 585 تن كالا در نيمه نخست امسال در اين واحد بندري تخليه و بارگيري شد كه اين ميزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 35 درصد افزايش يافته است.

محمود ميرنبي روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اين مدت به وسيله 63 فروند كشتي در بندر آستارا، 78 هزار و 290 تن كالا صادر و 43 هزار و 295 تن كالا وارد شده است.
وي افزود: تعداد كشتي هاي پهلو گرفته نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 18 درصد افزايش و تخليه و بارگيري كالا حدود 35 درصد رشد داشته است.
وي بيان كرد: با تكميل پايانه تخليه غلات، ميزان تخليه و بارگيري كالا در بندر آستارا رشد چشمگير خواهد يافت و انواع چوب، تخته ام دي اف، كربنات كلسيم، سيمان، كاشي و سراميك، گچ ساختماني، رول و شمش آهن، پلي اتيلن و سنگ گرانيت مهمترين كالاهاي جابجا شده در اين بندر است.
بندر چند منظوره آستارا با 60 هكتار وسعت، نخستين بندر بخش خصوصي كشور و نزديك ترين و مقرون به صرفه ترين مسير تجارت و حمل و نقل كالا بين آسيا، آفريقا و اروپاست و براي تخليه و بارگيري كشتي هاي 2 هزار و 500 تني طراحي شده است و بعد از تكميل، يك ميليون و 500 هزار تن از ظرفيت آن با يك اسكله به تخليه و بارگيري سوخت و مواد نفتي و 2 ميليون تن به تخليه و بارگيري ساير كالاها اختصاص خواهد يافت و ظرفيت پذيرش همزمان پنج كشتي در پنج اسكله اختصاصي را خواهد داشت.
شهرستان مرزي بندر آستارا با 91 هزار نفر جمعيت در غرب استان گيلان و همسايگي جمهوري آذربايجان قرار دارد.
7105 / 7124 /6030

سرخط اخبار استان‌ها