۵ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۷
کد خبر: 83045848
T T
۰ نفر

اشتیاق بازنشسته ها برای خدمت در دارالارشاد

۵ مهر ۱۳۹۷، ۸:۱۷
کد خبر: 83045848
اشتیاق بازنشسته ها برای خدمت در دارالارشاد

اردبیل - ایرنا - نشریه پیام اردبیل در شماره جدید خود در مطلبی با عنوان 'اشتیاق بازنشسته ها برای خدمت در دارالارشاد' به موضوع قانون منع بكارگیری بازنشستگان در سازمان ها به قلم سجاد ناصر آزاد پرداخته است.

'از زمان تصویب قانون منع بكارگیری بازنشستگان كه به طور بی سابقه ای، بسیاری از مقامات میز چسبیده را غافلگیر و افسرده كرده ، تحركات مختلفی از سوی هر كدام از آنها به منظور حفظ جایگاه و پست شان از قبیل تمسك به بنیاد شهید و ارتقای جانبازی به 50 درصد! و از این قبیل در جریان است.
ضمن این كه در بدنه دولت نیز تلاش های قانونی در این زمینه در دست اقدام است، از استعلام وزارت كشور از دیوان محاسبات و معاونت حقوقی رییس جمهوری برای شمولیت یا عدم شمولیت شهرداران در این قانون و اظهارات رییس سازمان امور اداری و استخدامی مبنی بر این كه قانون جدید تغییری در دستگاه ‌های مشمول ایجاد نخواهد كرد.
آنچه كه با اجرای قانون منع بكارگیری بازنشستگان در استان اردبیل و در آینده فعالیت های سیاسی و انتخاباتی جریان ها ، گروه ها و افراد قابل پیش بینی است، تراكم بیش از حد و اندازه چهره هایی است كه امروز در قامت استاندار، فرماندار، معاون استاندار، مدیركل و .. .چه در جغرافیای استان و چه در نقاط دیگر كشور در حال اشتغال هستند و ناگزیرند تا حداكثر كمتر از 2 ماه دیگر پست های خود را رها كرده و خانه نشینی اختیار كنند.
هر چند رفتارهای قابل تحسین از جمله استعفای دسته جمعی مقامات مشمول قانون جدید در وزارت صنعت ، معدن و تجارت از مسئولیت شان به گوش می رسد اما انتظار می رود مقامات مشمول این قانون در استان اردبیل هم برای احترام به افكار عمومی دست به اقدام مشابه زده و پیشاپیش به استقبال این مصوبه بروند.
ناگفته پیداست كه جذابیت ها و منافع متنوع حاصل از جایگاه های مدیریتی آن هم چندین دهه پیاپی به قدری بالاست كه باید هم حق داد، مشمولین این قانون حاضر نباشند به این سادگی از آن دل كنده و رهایش كنند، ضمن این كه آنها به خوبی می دانند كه شرایط اقتصادی كنونی و وضعیت بحرانی بخش خصوصی هم كمترین امیدی باقی نمی گذارد تا ضمن حفظ تشریفات و جایگاه مدیریتی! حداقل به این عرصه ورود كنند.
با این وصف تنها گزینه پیش رو برای خانه نشینان جدید و البته مدعی خدمت! گزینه نامزدی انتخابات مجلس است كه چه بسا می توانند از این رهگذر به قدرت بازگشته و همچنان قدرت را برای خدمت حفظ و با آن حال كنند! با حضور غیرمنتظره و متراكم پدرخوانده های سیاسی، به نظر می رسد فضای سیاسی و انتخاباتی سال آینده استان اردبیل دستخوش تنش های جدی درون جناحی شود. باید منتظر ماند و دید كه مردم استان اردبیل در انتخابات سال آینده (اسفندماه) مجلس شورای اسلامی و در پای صندوق های رای، نامزدهای مورد علاقه خود را با چه معیارها و شاخص هایی برمی گزینند'.
7110/6016

سرخط اخبار استان‌ها