نیکزاد: رئیسی مزد خدمت خود را با شهادت گرفت

اردبیل - ایرنا -نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی با شهادت مزد خدمت بی‌منت به مردم و تلاش شبانه‌روزی برای اعتلای ایران و اسلام خود را گرفت.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، علی نیکزاد در گفت و گویی با تشریح ویژگی‌های کاری و شخصیتی شهید آیت‌الله رئیسی افزود: راه شهید رئیسی، گام نهادن در مسیر اعتلا و عظمت برای کشور و خدمت به مردم بود و این راه پرافتخار باید با عزت، اقتدار، مجاهدت و مراقبت ادامه پیدا کند.

رئیس ستاد شهید رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ و ۱۴۰۰ در ادامه بیان کرد: به عنوان کسی که از نزدیک با آن شهید والامقام در ارتباط بودم، شهادت می‌دهم که رئیسی حاضر نبود به هر قیمتی رئیس‌جمهور شود و در جلساتی که فقط ما بودیم، به چشم دیدم که به شدت پایبند ارزش‌های دینی و اخلاقی بود.

نایب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وقتی شهید رئیسی، رئیس‌جمهور شد، کشور گرفتار تبعات خروج آمریکا از برجام بود و او گفت که ما میز مذاکره را ترک نمی‌کنیم ولی کشورهای زیادی در اطراف ما هستند که باید با آنها هم ارتباط برقرار کنیم و البته ایشان در کنار دیپلماسی، میدان را هم مد نظر داشت.

وی اضافه کرد: آن شهید راه خدمت، کارهای ریاست جمهوری را طوری برنامه‌ریزی می‌کرد که تا چهارشنبه باشد و ۲ روز آخر هفته هم با برنامه ریزی سفر استانی در خدمت کشور و مردم بود و کسی بود که بلافاصله بعد از هر سفر، به نقطه‌ای دیگر می‌رفت تا کارها را پیگیری کند.

نیکزاد با بیان این که شهید رئیسی در پایان انتخابات سال ۱۳۹۶ خانه‌اش را فروخت تا هزینه انتخابات را تامین کند، گفت: وی شجاعانه با زیر پا گذاشتن نفس خود، به معنای واقعی ولایتمدار بود و ملاک عمل آن شهید والامقام در همه جا نظر رهبری بود.

وی با اشاره به احترام خاص شهید رئیسی برای مجلس افزود: آن شهید بزرگوار، چندین بار برای حل مشکلات مردم در مجلس حضور پیدا کرد و احترام ویژه‌ای برای نمایندگان قائل بود و به رغم گلایه از روند امور، نمایندگان هم به اخلاص او ایمان داشتند.

شهید امیرعبداللهیان نشان داد می‌توان همزمان مرد دیپلماسی و میدان بود

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه، دفاع جانانه از فلسطین را ویژگی خاص شهید حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه فقید ذکر کرد و گفت: آن شهید والامقام چه قبل از وزارت و چه بعد از آن، شجاعانه نشان داد که می‌توان به طور همزمان هم مرد دیپلماسی و هم مردم میدان بود.

وی در خصوص ویژگی شهید سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز نیز گفت: آن شهید بزرگ مرتبه هم روش جدیدی در مردم‌داری داشت به طوری که فاصله خود با مردم را برداشت و همین مساله سبب شد تا مردم آذربایجان شرقی احترام ویژه‌ای برای او قائل باشند و در انتخابات اخیر خبرگان هم ۸۰۰ هزار رای کسب کرد.

نیکزاد، شهید مالک رحمتی استاندار شهید آذربایجان شرقی را از جمله مدیران جوان، با انگیزه و ساعی کشور عنوان کرد و گفت: جدیت، سختگوشی، خدمت بی منت، تلاش خستگی ناپذیر از جمله ویژگی‌های بازر آن شهید والامقام است که از او به یادگار ماند.

به گزارش ایرنا، امروز سه‌شنبه مراسم وداع با پیکر شهدای خدمت همراه با نوحه‌سرایی و عزاداری مردم تبریز جریان دارد.

پیکر مطهر رئیس‌جمهور امروز پس از بدرقه مردم تبریز به قم منتقل شده و از جوار حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) تا مسجد مقدس جمکران توسط مردم بدرقه و تشییع می‌شود.

در ساعات پایانی شب سه‌شنبه پیکرها برای مراسم وداع به مصلای تهران انتقال خواهند یافت و صبح روز چهارشنبه (دوم خردادماه) برنامه تشییع حضرت آیت‌الله رئیسی و همراهان با اقامه نماز توسط رهبری معظم انقلاب اسلامی در تهران ادامه خواهد یافت.

صبح روز پنجشنبه سوم (خردادماه) نیز با توجه به تعلق خاطر شهید جمهور حضرت آیت‌الله رئیسی به مردم بیرجند و نمایندگی این مردم شریف در مجلس خبرگان رهبری، برنامه تشییع در استان خراسان جنوبی و در شهر بیرجند برگزار خواهد شد و پس از آن پیکر مطهر ایشان برای تشییع و تدفین در حرم حضرت علی بن موسی الرضا به مشهد مقدس انتقال خواهد یافت.

پیکر امام جمعه محبوب تبریز هم روز پنجشنبه در تبریز و پیکر استاندار جوان و پرتلاش آذربایجان شرقی در شهرستان مراغه تدفین می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها