آسمان دیده‌ها بارانی است

اردبیل - ایرنا - ناشکیبی هموطنانم را چگونه وصف کنم و چه سان به قلم بکشم اشتیاق وصف ناپذیر تک تک آحاد ملت را که غمگسار لحظه‌های بیم و اضطراب بودند و اکنون آسمان دیدگانشان مه آلود و بارانی است و غم فقدان رئیس جمهور محترم و مغتنم و همراهان خدومش در دلهای مردم میهنم سنگینی می‌کند.

به گزارش ایرنا؛ دیشب چشم‌ها نخوابید و مدام می‌پایید و به رسانه‌های معتبر و کانال‌های گوشی همراه مراجعه می‌کرد، شاید خبری و اثری از خادمان شریف ملت بزرگ مخابره شود و ابر سیاه نگرانی که بر دل‌ها سایه انداخته است، کنار رود؛ اما صبح امروز (دوشنبه) حامل خبری دردآور بود و دل‌ها و جان‌ها را در سوگ و ماتم فرو برد.

صبح که از خانه به سمت محل کار حرکت می‌کردیم، باز هم مردم کوچه و بازار پرس و جو کنان، جویای آخرین اخبار واقعه جانسوز سانحه هوایی بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانش بودند اما ای دریغ ! ای دریغ !

آری به سختی در باور می‌گنجد که سید محرومان و یاور مظلومان که تا آخرین لحظات کار و خدمت با روی گشاده و امیدآفرین در منصب خدمتگزاری بر ملت ایران حاضر بود و روزی پر کار و پرثمر را در جریان افتتاح سد قیزقلعه سی و بازدید از طرح‌ها و پروژه‌های مختلف پشت سرگذاشته بود، در حادثه ای چنین ناگوار از دست و چشم ملت دور شود با اینکه در دل‌ها جاودانه است.

هنوز رایحه خیر و خدمت رئیس جمهور دولت مردمی مشام جان‌ها را نوازش می‌دهد، هنوز نفس‌های گرمش در میان مردم حس می‌شود، چگونه باور کنیم این فقدان را! چگونه به خود بقبولانیم که خدمتگزاری چنین سترگ و مردمی را از دست داده ایم!

دست‌های ملتی به دعا برخاسته بود و چشم‌های امتی منتظر بود! اما آن ستارگان خدمت، راه شهدا را پیش گرفتند و عاقبت صالحان و وارثان اولیا را بر خود برگزیدند، آنان که عاقبت بخیری را دعا می‌کردند و از آستان بی‌نیاز طلب می‌نمودند.

اینک دستهای مادرانی که تا شب به دعا و تضرع به آسمان برخاسته بود، اکنون بر سر و سینه می زند! آه‌ها از نهاد دل‌ها بر می‌خیزد و سیلاب‌ها بر دیدگان روان می‌شود!

سرت سلامت ای وطن! بالایت بلند بادا که در دامان تو کم نیستند نسل سلیمانی‌ها و رئیسی‌ها که گام‌هایشان به استواری ایمان صالحان است.

وای از این غصه که بر سینه ی ما سنگین است / آه از این غم که چه مقدار سیاه آئین است

اشک‌ها گشته روان از رخ سیمای وطن / دیده با خون جگر سرخ شده ، رنگین است

ملتی در اثر سانحه در سوگ نشست / قلب‌ها فاتحه خوان گشته و در آمین است

بالگردی خبر درد به دل‌ها پاشید / بال شوقم بشکست و سخنم غمگین است

ای شب حادثه در دامنه ی تو چه گذشت / دل غمدیده ی ما باز در آن کابین است

ای دماوند اگر چه سر پر شور توراست / رخت امروز تو افسوس چنین مشکین است

پیام‌ها و ابزار تالم‌های بی‌دریغ روسا و بزرگان کشورهای مختلف، پیام‌های تسلیت شخصیت‌های کشوری و لشگری، همدردی و همنوایی همگان با این ضایعه سنگین و تلخ، تنها بخشی از آلام بزرگ نشسته بر ملت شریف ایران است.

به گزارش ایرنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نایل شد.

منابع محلی که هم اکنون در محل حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور حضور دارند، خبر شهادت رئیس‌جمهور و همراهانش را تایید کردند.

حجت الاسلام آل هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha