۲ مهر ۱۳۹۷، ۱۴:۰۳
کد خبر: 83042530
T T
۰ نفر
ترافیك، سوغات لیگ برتری شدن نساجی به قائمشهری ها

ساری-ایرنا- صعود تیم نساجی به لیگ برتر به عنوان تنها نماینده استان در سطح اول فوتبال ایران خوشحالی مازنی ها را به دنبال داشت، ولی برای قائمشهری ها به خصوص ساكنان اطراف استادیوم شهید وطنی این شهر ترافیك را به ارمغان آورد.

به گزارش خبرنگارایرنا، اگرچه بخش عمده ترافیك شهر قائمشهر به دلیل نامناسب بودن مبلمان شهری است كه از چندین دهه قبل به مدیران شهری به ارث رسید، ولی در شرایط فعلی به خصوص زمان دیدارهای خانگی نساجی با تیم های لیگ برتری در خانه ،عدم سازماندهی خودروهای عمومی از یكسو و اصرار هواداران محلی به بهره گیری از خودروهای شخصی وضعیت ناهنجار ترافیكی شدیدتری را به ساكنان این شهر تحمیل كرده كه نارضایتی شهروندان را به دنبال داشته است.
تاكنون از هفت بازی نساجی قائمشهر در لیگ برتر چهار بازی به میزبانی این تیم برگزار شد كه بیشترین ترافیك شهری در بازی نساجی با استقلال در هفته هفتم و روز شنبه سی و یكم شهریور نمود داشته است.
** فرهنگ بهره گیری از خودروهای عمومی
رئیس اداره ورزش و جوانان قائمشهر با تایید تحمیل ترافیك شدید به شهر در روزهای دیدار خانگی نساجی به دلیل قرارگیری استادیوم شهید وطنی در چهار راه اصلی دسترسی به مركز شهر، گفت: اگر چه برنامه ریزی برای بهره گیری از خودروهای عمومی در دستور كار قرار دارد، ولی استقبال زیادی از سوی تماشاگران نمی شود.
فرشید قدیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بازی های خانگی نساجی با كمك شهرداری در چند ایستگاه، اتوبوس شركت واحد برای جابه جایی پیش بینی شد، ولی برای اقبال مردمی نیاز به فرهنگ سازی داریم.
وی بخشی از ترافیك موجود شهرقائمشهر را ناشی از مبلمان شهری دانست و اداه داد: با فرهنگ سازی بهره گیری ازخودروی عمومی می توان امیدی به كاهش بار ترافیكی به خصوص در بازی خانگی نساجی داشت.
** ترافیك خودروهای شخصی هواداران غیر قائمشهری
رئیس كانون هواداران نساجی در شهر قائمشهر دلیل اصلی ترافیك در بازی های خانگی در شهرش را ناشی از قرارگیری استادیوم در مركز شهر از یك سو و ورود خودروهای شخصی هوداران غیر قائمشهری به داخل بافت شهری دانست.
رضا نادری به خبرنگار ایرنا گفت: بیشتر تماشاگران قائمشهری به دلیل اطلاع از ترافیك سنگین و نزدیكی مسیرشان به استادیوم، پیاده و یا خودروهای عمومی خود را به ورزشگاه می رسانند.
وی معتقد است برای كاهش ترافیك باید در مبادی ورودی شهر پاركینگ برای خودروهای شخصی هواداران غیر قائمشهری ساماندهی شود و آنها از طریق خودروهای عمومی به ورزشگاه بیایند.
** كفایت پاركنیگ خودروی شخصی
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مازندران هم با قبول تحمیل ترافیك به شهر قائمشهر بویژه بافت مركزی در رویدادهای ورزشی مهم سطح ملی بخصوص بازی نساجی با تیم های لیگ برتری، گفت : پلیس راهنمایی و رانندگی استان پیش از شروع مسابقات برای كاهش بار ترافیكی تدابیری را از جمله توصیه بهره گیری از خودروهای عمومی و حضور فیزیكی برای هدایت خودروها و توزیع زمان حضور تماشاگران پیش از شروع بازی اجرایی كرد.
سرهنگ مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پاركنیگ خودرو در حواشی شهر برای خودروهای شخصی هواداران پیش بینی شد و دسترسی از پاركنیگ به استادیوم با خودروهای عمومی در هر نقطه از شهر فراهم است.
وی اظهار داشت: اگر چه هشدارهای پلیس تا حدودی توانست بار ترافیكی را كاهش دهد، ولی همچنان به مشاركت تماشاگران نیاز داریم.
سرهنگ باقری اضافه كرد: ازدحام بیش از 15 هزار نفر جمعیت در یك ساعت خاص در هر مكانی می تواند بار ترافیكی ایجاد كند و با شرایط فوتبالی این بار می تواند تشدید شود.
رییس پلیس راهور مازندران گفت: در بازی اخیر نساجی با استقلال تهران حدود 130 مامور راهنمایی و رانندگی از مناطق مختلف استان برای كاهش بار ترافیكی به كار گرفته شدند و تا حد زیادی بار ترافیكی از دوش شهر برداشته شد.
وی دلیل اصلی ترافیك را در كنار ازدحام جمعیت، واقع شدن ورزشگاه در هسته مركزی شهر دانست.
عباس صالح زاده رئیس شورای شهر قائمشهر با وجود تماس چندین باره خبرنگار ایرنا به دلیل آنچه كه حضور در ماموریت اعلام كرده از اظهار نظر در این مورد خودداری كرد.
وی گفت كه پس از بازگشت از ماموریت تهران در این باره اظهار نظر خواهد كرد.
ورزشگاه شهید وطنی با نام قدیمی ' شهنا ' ورزشگاهی چند منظوره است كه در دهه ۲۰ شمسی ساخته شد.
در حال حاضر باشگاه فوتبال نساجی مازندران بازی‌های خانگی خود را در این ورزشگاه انجام می‌دهد.
این ورزشگاه در گذشته هم محل دیدارهای خانگی تیم‌های تاج شاهی، بانك ملی، بانك ملت، آزمایش و نفت قائمشهر بود.
یكی از مشكلات ورزشگاه شهید وطنی این است كه از ابتدا به عنوان ورزشگاه جانمایی نشده بود بلكه نیروهای نظامی شوروی (روس‌ها) در سال 1320 در بخشی از منطقه ای كه هم اكنون ورزشگاه است پادگان ساختند و بعدها زمین خالی كنار آن تبدیل به زمین فوتبال شد و گسترش یافت و با ساخته شدن سكو در اطراف این زمین فوتبال، ورزشگاه شهنا متولد شد و به این ترتیب بود كه كاركنان كارخانه نساجی كه در آن دوره گل سرسبد صنایع مازندران و كشور بود در این زمین فوتبال بازی می‌كردند.
گسترش ورزشگاه تا پس از انقلاب هم با اضافه شدن سكوها ادامه یافت و به یاد شهید محمدرضا وطنی به ورزشگاه شهید وطنی تغییر نام یافت.
این ورزشگاه اگر چه در همه این سال ها با تكه بندی كردن بافت و امكانات نگهدای شد، ولی امسال با صعود تیم نساجی به لیگ برتر مورد توجه جدی مسئولان مازندران و وزارت ورزش قرار گرفت و با هزینه 120 میلیارد ریالی بازسازی و نوسازی شد.
با این وصف مشكل جانمایی آن كه این روزها بیش از هر زمان دیگری با تحمیل ترافیك دیدارهای لیگ برتری نساجی به قائمشهر خودنمایی كرد، چاره بردار نیست و تنها راه باقی مانده برای كاهش این بار رعایت هواداران بویژه هواداران غیر قائمشهری و خودداری از طی طریق با وسیله نقلیه شخصی برای رسیدن به ورزشگاه در روزهای میزبانی تیم محبوبشان از رقبای لیگ برتری است.
البته شورای اسلامی شهر قائمشهر می تواند با مصوبه ای در الزام موقت منع ورود خودروهای شخصی به محدوده ورزشگاه و بافت مركزی شهر از مبادی ورودی مختلف، تا حدود زیادی در فرهنگ سازی و كاهش بار ترافیكی كمك كار باشد.
6982/1654
۰ نفر

سرخط اخبار ورزش